728 x 90

سوريه,

پدافند عامل رزمندگان سوریه در مناطق آزاد شده برای مقابله با بمبارانهای روسیه + کلیپ

-

ابتکار عمل شهروندان سوری برای جلوگیری از بمباران مناطق مسکونی
ابتکار عمل شهروندان سوری برای جلوگیری از بمباران مناطق مسکونی
فعالان سوری فیلمهایی را روی شبکه اینترنت گذاشتند که در آن آخرین ابتکار عملها برای جلوگیری از بمباران مناطق مسکونی در شهرهای مختلف نشان داده می‌شود.

این وسیله دست‌ساز می‌تواند گازهای سبک مانند هلیوم و هیدروژن تولید کند تا بتوان هزاران بالن را با آن پر کرد و به همراه ورقهای آلومینومی به هوا فرستاد تا رادار هواپیماهای جنگی روسیه و اسد گمراه شوند و دقت عمل آنها در بمبارانها کاهش یابد.

یکی از دست‌اندرکاران این ابتکارعمل گفت: تا زمانیکه رژیم اسد و هم‌پیمانان روسی و ایرانی او دست از کشتار مردم سوریه بر نمی‌دارند و با کلیه تسلیحات ممنوعه بین‌المللی مانند بمبهای فسفری و خوشه‌ای و خلأزا و سنگرشکن این جنایات را مرتکب می‌شوند، مردم سوریه نیز حق دارند که از خودشان با هر وسیله‌یی که در اختیار دارند دفاع کنند.

جامعه جهانی به ما سلاح ضدهوایی نمی‌دهد تا بتوانیم از خود و خانواده‌هایمان حفاظت کنیم. ما نیز با وسایل ساده‌ای که در اختیار داریم بالون‌هایی را درست می‌کنیم تا بتوانیم از مردم و رزمندگانمان حفاظت هوایی داشته باشیم

یکی از فرماندهان: این بالن ها باید میان 8 تا 12 کیلومتر بتوانند بالا بروند، با قطعات فلزی که به آنها وصل شده می‌توانند رادار هواپیماهای دشمن را گمراه کنند. در عین‌حال موتور هواپیماها می‌توانند از 500 متری این بالن ها را به درون خود بکشانند.

در صورتی‌که این اجسام خارجی با هواپیما برخورد کنند خلبان نمی‌تواند روی دستگاههای کنترل مسلط باشد و اگر حتی یک خراش کوچک هم روی هواپیما بیاندازد، هواپیما به‌طور کامل مورد اصابت واقع می‌شود.

یکی از دست اندر کاران: ما با به‌کار گیری این وسایل در اطراف حلب تلاش می‌کنیم شدت درگیریهای جاری را کمتر کنیم.

شنیده‌ایم که برادران دیگر ما هم همین کار را می‌کنند، از تمامی فعالان در مناطق آزاد شده در حلب یا حومه آن می‌خواهیم که همین کار را انجام دهند. این بالن ها در واقع بمبهای هوایی هستند که تاثیرات بزرگی دارند، صحبتهای خلبانها با پایگاههای زمینی را که شنیده‌ایم به آنها گفته شده که از این بالن ها دوری کنند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d0b8447f-8e1f-4691-b04b-0935b198ca43"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات