728 x 90

اخبار آفریقا,

آیا داستان دستفروش تونسی با کشته شدن جوان ماهی فروش در مراکش تکرار می‌شود؟ + تصویر

-

روشن کردن شمع به‌یاد ماهی فروش مراکشی توسط  هزاران تن  از مردم مراکش
روشن کردن شمع به‌یاد ماهی فروش مراکشی توسط هزاران تن از مردم مراکش
شب گذشته 14آبان 95هزاران نفر در مراکش به یاد ماهی فروشی که هفته گذشته زیر چرخ‌های کامیون جمع‌آوری زباله کشته شد، شمع روشن کردند.

 
مرگ حسن فکری، ماهی‌فروش ۳۱ ساله خشم هزاران نفر را در سرتاسر مراکش برانگیخته و مقام‌ها را وادار کرده یازده نفر از جمله دو مأمور امنیتی را در شهر حسیمه این کشور بازداشت کنند.

 
 
شمع افروختن جمعه شب که با استقبال هزاران مراکشی روبه‌رو شد در ادامه اعتراضهای گسترده چند روز گذشته در شهر حسیمه این کشور است که مرگ دلخراش این ماهی‌فروش را 'یک قتل عمد' تعبیر می‌کند و خواستار برخورد قضایی با مسببان آن است.

 
پیش از مراسم جمعه شب هم هزاران معترض با برداشتن پلاکاردهایی که روی آن نوشته شده بود 'این یک قتل است' در میدان اصلی شهر حسیمه جمع شدند.

 
 
محسن فکری، ۳۱ ساله، جمعه گذشته پس از آن که بدون مجوز یک ماهی شمشیری را صید کرد با پلیس روبه‌رو شد که صید او را از دستش گرفتند و به داخل کامیون زباله انداختند ، و وقتی او تلاش کرد صیدش را از داخل زباله‌ها بیرون بکشد زیر چرخ‌های کامیون رفت و جان داد.

 
 
تصاویر مربوط به بدن له شده او خشم عمومی در سرتاسر مراکش را به‌دنبال داشته است.

 
معترضان از پادشاه مراکش خواسته‌اند دستور پیگرد قضایی و برخورد با مسببان این واقعه را بدهد.

 
در واکنش به این اعتراضها، دولت مراکش اعلام کرده یازده نفر از جمله دو مأمور امنیتی در حسیمه و رئیس اتحادیه ماهی‌گران این شهر را دستگیر کرده است.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/bfa55ea0-9148-4bb3-b877-17cb58f6ebc8"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات