728 x 90

تعطيلى واحدهاى صنعتى و توليدى,

رئیس کمیسیون معدن خانه اقتصاد رژیم: حرکت بخش معدن با یک شیب تند به سمت رکود

-

حرکت بخش معدن با یک شیب تند به سمت رکود
حرکت بخش معدن با یک شیب تند به سمت رکود
رئیس کمیسیون معدن خانه اقتصاد رژیم روز 14 آبان 95 گفت: ”متأسفانه از زمان به روی کار آمدن دولت یازدهم تا به امروز بخش معدن با یک شیب تند به سمت رکود حرکت می‌کند. به‌طور مثال در سال 93 گواهی اکتشاف ما 35 درصد کاهش و پروانه بهره‌برداری 41 درصد کاهش داشته است که این آمار هم‌چنان به‌صورت نزولی در حال افزایش است“.

سعید صمدی افزود: ”با بررسی‌هایی که کمیسیون معدن خانه اقتصاد انجام داد متوجه شدیم که هم‌چنان این بخش مغفول مانده است. ما از وزارتخانه و سازمان ایمیدرو انتظار داشتیم که حداقل از تشکل‌ها و فعالان بخش خصوصی برای نوشتن این برنامه دعوت کنند اما این امر صورت نگرفت“.

وی با اشاره به تولید زغال‌سنگ داخلی اضافه کرد: ”مصرف سالانه کشور نزدیک به دو میلیون تن زغال‌سنگ است که در آینده نزدیک این رقم به 5 میلیون تن خواهد رسید. کشور ما از لحاظ منابع زغال‌سنگ یکی از مناطقی است که بسیار مستعد است به‌طوری که تاکنون بیش از یک میلیارد تن ذخیره زغال‌سنگ در کشور تشخیص داده شده است“.

صمدی در ادامه گفت: ”با این وجود تولید زغال‌سنگ کشور در سال گذشته 50 درصد کاهش داشته است که این یعنی ما صد میلیون دلار از این محصول را وارد کشور کرده‌ایم در حالی که خودمان قابلیت تولید را داریم“.

وی با اشاره تلویحی به مخفی کاری کارگزاران رژیم جهت سرپوش گذاشتن بر دزدیهای خود اضافه کرد: ”ما بر این عقیده هستیم که باید در تمام بخش‌ها اعم از دولتی و خصوصی شفافیت صورت بگیرد و هیچ‌یک از فعالان این حوزه نباید اطلاعات خود را از عموم مردم مخفی کنند. اگر ما می‌خواهیم به برنامه‌هایی که در افق 1404 تدوین شده برسیم باید در بخش معدن حداقل رشد چهار برابری داشته باشیم اما این امر تاکنون میسر نشده است. دولت باید این را بداند که بخش خصوصی به خودش خیانت نمی‌کند و اگر این بخش امور اجرایی را در دست بگیرد دیگر نیازی به ارگانهای نظارتی متعدد وجود ندارد“.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/cb186c36-d4bb-4aca-89c9-611307ace08d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات