728 x 90

سوريه,

ریاض حجاب: فشار بر روسیه، بهترین راه برای جلوگیری از تکرار سناریوی اوکراین در سوریه است

-

ریاض حجاب هماهنگ‌کننده شورای عالی مذاکرات سوریه-آرشیو
ریاض حجاب هماهنگ‌کننده شورای عالی مذاکرات سوریه-آرشیو
ریاض حجاب هماهنگ‌کننده هیأت عالی مذاکره‌کننده اپوزیسیون سوریه در دیدار با فرانک والتر اشتاین مایر وزیر خارجه آلمان گفت تنها راه برای جلوگیری از تکرار سناریوی اوکراین در سوریه فشار آوردن به روسیه از طریق حقوقی، سیاسی و اقتصادی برای وادار کردن آن به جلوگیری از گلوله‌باران وحشیانه غیرنظامیان و پذیرش آتش‌بس بی‌قید و شرط است.

او روز گذشته در برلین پایتخت آلمان در دیدار با وزیر امور خارجه آلمان، فرانک والتر اشتاین مایر به اهمیت مستند سازی جنایات رژیم اسد و متحدانش، و ضرورت اتخاد اقدامات قانونی لازم برای حسابرسی از عاملان جنایت علیه مردم سوریه اشاره کرد. ریاض حجاب همچنین خواهان تحقیق در مورد مقامهای سازمان ملل شد که دهها میلیون دلار را به نزدیکان بشار اسد داده‌اند. کسانی که در لیست تحریمهای آمریکا هستند.

ریاض حجاب از مواضع قاطعانه آلمان علیه نقض قوانینی که رژیم اسد و هم‌پیمانانش در حلب و سایر شهرهای سوریه مرتکب می‌شوند و دعوت آنگلا مرکل از سران کشورهای اروپایی برای مجازات مسکو که علیه مردم سوریه مرتکب جنایت می‌شود قدردانی کرد.

او خواهان آن شد که آلمان به‌خاطر جنایاتی که مسکو علیه مردم سوریه مرتکب می‌شود و مناطق مسکونی را برخلاف قطعنامه شماره 2254 شورای امنیت بمباران می‌کند تحریمهای جدیدی را علیه مسکو اعمال کند.

وزیر خارجه آلمان نیز بر ضرورت طرحهای جدیدی برای جلوگیری از ریخته شدن خون مردم سوریه تأکید کرد. وی گفت نباید به مسکو و رژیم ایران اجازه داد از درگیر شدن آمریکا در انتخابات ریاست‌جمهوری سوء‌استفاده کنند و عملیات نظامی علیه غیرنظامیان را گسترش بدهند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/def6978d-06a9-4719-8272-8573c2e03842"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات