728 x 90

تحریم‌ها علیه ایران,

وزارت خارجه آمریکا: تحریم‌های آمریکا علیه هواپیمایی ماهان به قوت خود باقی است

-

تحریم‌های آمریکا علیه هواپیمایی ماهان به قوت خود باقی است
تحریم‌های آمریکا علیه هواپیمایی ماهان به قوت خود باقی است
جان کربی، سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا روز چهارشنبه 12 آبان 95 بار دیگر تأکید کرد:
تحریمهای آمریکا در مورد شرکت ماهان هم‌چنان به قوت خود باقی‌ست.

خبرگزاری آسوشیتدپرس روز گذشته طی گزارشی اعلام کرد: هواپیمایی ماهان، شرکتی وابسته به سپاه پاسداران، در حال حاضر به بیش از ده کشور اروپایی و آسیایی، پرواز تجاری دارد. سهام‌دار ماهان‌ایر، که دومین شرکت بزرگ هواپیمایی ایران به‌شمار می‌رود، مؤسسه موسوم به «مولی‌الموحدین» است که در سال ۱۳۶۶ به ثبت رسیده است. این مؤسسه وابسته به سپاه پاسداران در ایجاد، راه‌اندازی یا اداره شماری از بزرگ‌ترین مناطق تجاری، هتل‌ها و نیز کارخانه‌های خودروسازی دست دارد.

به ا عتقاد وزارت خزانه‌داری آمریکا شرکت ماهان همکاری بسیار نزدیکی با سپاه پاسداران، به‌ویژه نیروی تروریستی «قدس» دارد. آمریکا می‌گوید نتیجه این همکاریهای نزدیک، برای نمونه انتقال تسلیحات و پرسنل به کشورهایی مانند سوریه یا لبنان است. ماهان‌ایر از سال ۱۳۹۰ در فهرست تحریم‌های آمریکا قرار گرفت. واشینگتن فراتر از تحریم شرکت ماهان رفت و برای مثال دو سال بعد، ۱۹ فرد و شرکت که متهم به «واسطه‌گری» برای آن شده بودند را نیز تحریم کرد.

خبرگزاری آسوشیتدپرس به‌نقل از یک مقام وزارت خزانه‌داری آمریکا می‌گوید ایالات متحده تلاش کرده تا هم‌چنان ۱۵ کشور را به همکاری با واشینگتن برای مقابله با شبکه مالی ماهان ترغیب کند. آمریکا با وجود لغو تحریم‌های اتمی، تحریم‌هایی را در زمینه برنامه موشکی، اتهام حمایت از تروریسم، پولشویی یا نقض حقوق‌بشر در مورد ایران، سر پا نگه داشته‌است. مواردی که تحریم‌های ماهان در تعریف آن‌ها می‌گنجند. مقام وزارت خزانه‌داری آمریکا به آسوشیتدپرس می‌گوید این کشورها برای حفظ تحریم‌های باقی‌مانده علیه ماهان، مقاومت می‌کنند.

جان کربی، سخنگوی وزارت‌خارجه به خبرنگاران گفت: به شما اطمینان می‌دهم تحریم‌های ما علیه ماهان ادامه دارد و می‌دانم هیچ نیتی برای تغییر آن نیز وجود ندارد».

کربی تأکید کرده است آمریکا هم‌چنان در مورد فعالیت‌های هواپیمایی ماهان نگرانی دارد، و دلیل حفظ تحریم‌ها هم همین نگرانی‌ها است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d26f2d33-7ddd-44cd-a444-3e830c072723"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات