728 x 90

بحرانهاى اجتماعى,

گزارشی از صحنه پاسارگاد

-

تجمع اعتراضی هزاران تن از مردم سراسر کشور در پاسارگاد-آرشیو
تجمع اعتراضی هزاران تن از مردم سراسر کشور در پاسارگاد-آرشیو
گزارش زیر توسط کسی که خودش در صحنه تجمع بزرگ و اعتراضی 7 آبان در پاسارگاد حضور داشته، فرستاده شده است. این گزارش حاوی نکات قابل توجهی است

متن گزارش:
4 محور عمده در این تجمع بود که خیلی مهم هستند.
1. مردم که از ترافیک متنفر هستند در مسیر بسیار شلوغ یک ترافیک دل انگیز را تجربه کردند و از ابتدای جاده شادی و نشاط را آغاز کردند.
2. مسیر پارکینگها تا آرامگاه کوروش حدود 10 کیلومتر بود که بدون اعتنا به مسیر سخت و خاکی به عشق کوروش این مسیر طولانی را با پای پیاده طی کردند.
3. در واکنش به تهدید و ضرب و شتم یکی از حاضرین توسط لباس‌شخصیها مردم واکنش نشان دادند و داربستهای فلزی فروریخت.
4. شادی وصف ناپذیری در بین مردم حکمفرما بود و معمولاً با کف زدن شور و حال خاصی به مراسم می‌دادند.
شعارهای حاضرین:
حکومت آخوندی فقط ظلم فقط جنگ
کوروش پدر ماست ایران وطن ماست
سوریه رو رها کن فکری به‌حال ما کن
ایران وطن ماست خاکش کفن ماست
ایران پدر ندارد هرگز نخواب کوروش
حدود ساعت 17 لباس‌شخصیها با لباسهای مبدل تی شرت و شلوار لی در بین مردم به‌دنبال شناسایی لیدرها بودند. ساعت 18 دستگیری گسترده توسط اطلاعات شیراز انجام شد. ماشینهای ون شیشه دودی، با بدترین نوع برخورد افرادی را انتخاب و به داخل ماشین‌ها می‌بردند. خانواده دستگیر ‌شدگان تا پاسی از شب در کنار خیابان بدون چاره‌ای در حالی که گرسنه، تشنه و خسته بودند منتظر آزادی بستگانشان بودند. پهباد و هلیکوپتر اطلاعاتیها مدام بر بالای آرامگاه کوروش در حال چرخ زنی بود و تصویر برداری می‌کرد. تا امروز 10 آبان 95 هنوز بازداشتیها آزاد نشده‌اند و به زندان مرکزی شیراز تحویل داده شده‌اند.
جمعیت به‌طور تخمینی بین 170 تا 200 هزار نفر برآورد شده است. بالا بردن پرچم شیر و خورشید توسط حضار و پوشش لباس اقوام و آرم شیر و خورشید روی کلاه‌ها باعث خشم لباس‌شخصیها شده بود.
عده‌یی از دانشجویان اقدام به پخش گسترده آب معدنی خنک و شیرینی کردند و از حدود 70 هزار نفر پذیرایی کردند.

بهروز شمس از تهران.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1c384b8d-9ce1-494c-910d-8b5d0352ea28"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات