728 x 90

سوريه,

مصاحبه با سرتیپ اسعد الزعبی درباره تغییر تعادل قوای نظامی به نفع رزمندگان سوری

-

ژنرال اسعد الزعبی رئیس هیأت اپوزیسیون سوریه
ژنرال اسعد الزعبی رئیس هیأت اپوزیسیون سوریه
رئیس هیأت مذاکره‌کننده اپوزیسیون سوریه در ارتباط با عملیات برق‌آسای درهم شکستن محاصره حلب توضیحاتی ارائه داد:
سرتیپ اسعد الزعبی: همه به‌ویژه کشورهای حامی تروریسم که دست به این کشتارها در سوریه می‌زنند، دیگر فهمیده‌اند که رزمندگان می‌توانند قلب این معادله را به‌سر عت در همه جا تغییر دهند. کاملاً مشخص است که رژیم اسد در آستانه سقوط است. رژیم ایران و حسن نصرالله را به سوریه آورد و روسیه را وارد جنگ کرد اما فایده‌یی نداشت. رزمندگان آنها را زیر پای خود قرار می‌دهند

ولی آیا این پیروزی که رزمندگان به‌دست آورده‌اند را جامعه جهانی به‌رسمیت می‌شناسد. متأسفانه توطئه‌های جامعه جهانی علیه انقلاب سوریه پایانی ندارد. آنها به پیشرویهای رزمندگان نگاه نمی‌کنند بلکه هر گونه تغییر جغرافیایی به نفع رژیم را نگاه می‌کنند و آنها را بزرگ می‌کنند. امروز وقتی که رزمندگان پیشروی می‌کنند، می‌گویند امکان مذاکرات وجود دارد. بنابراین این موضوع به تغییر تعادل‌قوا مربوط نیست. حق ظاهر شده و ما بارها گفته‌ایم که این رژیم باید سرنگون شود و هر قدر که جهان علیه ما باشد و در کشورمان دخالت کنند باید که این رژیم به پایان برسد.
این واقعیتی است که همه باید آن را بفهمند روسیه و رژیم ایران و حسن نصرالله هر کاری که بکنند نمی‌توانند این واقعیت را تغییر دهند.

موضوع تغییر تعادل‌قوا نیست، تعادل‌قوا هم‌اکنون به نفع صاحب حق است. ما صاحبان حق هستیم و می‌خواهیم که از این رژیم ظالم تروریست و جنایتکار خلاص شویم و در نتیجه تعادل‌قوا به نفع ما باقی خواهد ماند.
کسانی که علیه انقلاب ما توطئه می‌کنند نه تنها کاری نمی‌کنند تا کمکهای انسان‌دوستانه وارد کشور ما شود بلکه تلاش می‌کنند مردم ما را از خانه‌هایشان آواره کنند.
وقتی که حلب محاصره شد، استفان دمیستورا آمد و گفت بیایید عقب‌نشینی و مذاکره کنید، ولی نتوانستند به انقلاب سوریه فشار بیاورند.

اسعد الزعبی رئیس هیأت مذاکره‌کننده اپوزیسیون سوریه در ارتباط با این سؤال که پوتین رئیس‌جمهور روسیه گفته است زمان برای بمباران حلب مناسب نیست گفت:
بی‌شک فشارهایی از طرف مجمع عمومی یا شورای امنیت بر روی روسیه وجود دارد، بی‌شک مواضع پیشرفته‌ای از طرف کشورهای اروپایی وجود دارد، بی‌شک مواضع کشورهای عرب به رهبری عربستان سعودی وجود دارد ولی به‌رغم اینها، نمی‌توان گفت که به این دلایل پوتین می‌گوید نباید حلب را بمباران کرد. بلکه روسیه می‌خواهد که از گرداب سوریه خارج شود و امروز روسیه می‌خواهد در این بن‌بست کمتر فرو برود. جنگ سوریه بودجه سنگینی را بر روسیه تحمیل کرده است. و در نتیجه امروز پوتین از موضوع فشارهای بین‌المللی و موضوعات انسان‌دوستانه و شعار آتش‌بس استفاده می‌کند. در خارج نام این آتش‌بس است ولی در داخل سوریه جنایت مرتکب می‌شود و تمامی مظاهر حیات در سوریه را منهدم می‌کند و به‌دنبال روش جدیدی می‌گردد تا مردم سوریه را آواره کند لذا این موضوع نه به انسانیت بر می‌گردد و نه به آتش بس. بلکه چیزی که در خارج نام آن را آتش‌بس گذاشته‌اند در داخل سوریه ویرانی و کشتار بیشتر مردم سوریه است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a98a9f3a-6298-4853-9671-238343cbdd2b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات