728 x 90

قتل عام 67,

استرون استیونسون: فراخوان به محاکمه مسئولان قتل‌عام ۶۷، در دادگاههای بین‌المللی

-

استرون استیونسون، رئیس پیشین هیأت رابطه با عراق در پارلمان اروپا
استرون استیونسون، رئیس پیشین هیأت رابطه با عراق در پارلمان اروپا
به‌دعوت انجمن ایران دموکراتیک جلسه‌یی در تورنتو کانادا، در مورد وضعیت وخامت‌بار حقوق‌بشر در ایران تحت حاکمیت آخوندها و جنبش دادخواهی شهیدان قتل‌عام 67 با حضور شخصیت‌های خارجی و شرکت هواداران مقاومت ایران برگزار شد.

استرون استیونسون رئیس بنیاد اروپایی آزادی عراق سخنران اصلی این جلسه بود. سناتور دیوید اسمیت، عضو پیشین سنای کانادا نیز در این جلسه سخنرانی کرد.
در شروع این جلسه شهرام گلستانه مسئول انجمن ایران دموکراتیک از فعالیت‌های شخصیت‌های حاضر در حمایت از مبارزه مردم و مقاومت ایران برای استقرار آزادی و دموکراسی قدردانی کرد.
پس از آن استرون استیونسون سخنرانی خود را با ذکر تاریخچه‌یی از آشنایی‌اش با مقاومت ایران و حمایت از این مقاومت طی سالیان گذشته شروع کرد.

وی سپس با یادآوری این‌که پارلمان کانادا در سال ۲۰۱۳، باتفاق آرا قطعنامه محکومیت قتل‌عام 67 را به‌تصویب رسانده است، به اهمیت افشای فایل صوتی منتظری پرداخت، و گفت:
(در این مکالمه) رئیس سه نفر (حاضر) در هیأت مرگ (به منتظری) اعتراض می‌کند و می‌گوید این یک فتوا است و ما حکومت قانون را اجرا می‌کنیم. این شخص مصطفی ‌پورمحمدی وزیر دادگستری (کنونی) (رژیم) ایران است، کسی که این جنایات هولوکاست‌گونه و اعدام ۳۰۰۰۰ زندانی سیاسی، (یعنی) بزرگ‌ترین جنایات از زمان جنگ جهانی دوم تا کنون را تحت نظارت داشت.

من به تمامی سفرای کشورهای اروپایی و خاورمیانه (در ملل متحد) می‌گویم که شما بایستی در قطعنامه امسال (درباره رژیم ایران)، به (قتل‌عام 67) اشاره کنید و اگر این کار را نکنید این باور را در آخوندها ایجاد خواهد کرد که عملاً می‌توانند از مجازات جنایات خود بگریزند. آنها باید مورد حسابرسی قرار بگیرند. باید با آنها مقابله کرد؛ اکنون که این امر به یک خبر مهم بین‌المللی در سراسر جهان تبدیل شده است، (پورمحمدی) می‌گوید «بله من این کار را کردم و به آن افتخار می‌کنم». او به جنایات خود اعتراف کرده است. این سه عضو هیأت مرگ همگی امروز دارای مقام دولتی در (رژیم) ایران هستند؛ و سازمان مجاهدین خلق ایران در یک کنفرانس مطبوعاتی نام صدها نفر دیگر از اعضای هیأت مرگ در سراسر ایران را که برای اجرای مجازات اعدام و قتل‌عام ۳۰۰۰۰ نفر از مجاهدین ایجاد شده بود افشا کرد. این افراد باید تحت تعقیب قانونی قرار بگیرند و به‌جرم جنایت علیه بشریت در دادگاههای بین‌المللی محاکمه شوند».

استرون استیونسون در ادامه سخنانش به ذکر نمونه‌هایی از کارزار چندین ساله و پیروزمند حذف نام مجاهدین از لیست‌های اروپا و آمریکا و کارزار بین‌المللی دفاع از حقوق مجاهدان اشرفی در اشرف و لیبرتی پرداخت و در پایان سخنانش خطاب به حامیان مقاومت، گفت:
... به‌خاطر همهٴ شما و همهٴ جوامع ایرانی در سراسر جهان صد هزار نفر در گردهمایی هر سال ( مقاومت ایران) شرکت می‌کنند؛ این به‌دلیل حمایت شما از خانم مریم رجوی رهبر شایستهٴ بزرگ‌ترین و قدرت‌مندترین اپوزیسیون سازمان‌یافته رژیم آخوندهاست، اپوزیسیونی که خواهان برقراری آزادی و دموکراسی، حقوق‌بشر، حقوق زنان، پایان دادن به سرکوب، شکنجه و پایان دادن به این اعدامها و قتل‌عام‌های وحشتناک و توطئه‌های اتمی است... و من از آنها حمایت می‌کنم. در سراسر جهان هزاران و هزاران نفر از شما، هر جلسه‌یی که برگزار می‌کنید، هر نامه‌ای که امضا می‌کنید، هر دلاری که کمک می‌کنید، شما کسانی هستید که چهرهٴ واقعی دشمن را افشا می‌کنید و شما کسانی هستید که آزادی و دموکراسی را در ایران برقرار خواهید کرد. به همین دلیل من شما را از صمیم قلب دوست دارم.

سخنران بعدی جلسه تورنتو سناتور دیوید اسمیت عضو پیشین سنای کانادا بود. وی در سخنرانی‌اش با تأکید بر حمایت از مبارزه مقاومت ایران و برنامه ده ماده‌یی مریم رجوی گفت که مهم است در ایران حکومتی بر مبنای دموکراسی و آزادی برقرار شود که به حقوق‌بشر احترام می‌گذارد.
وی خطاب به حامیان مقاومت اضافه کرد که تا وقتی یک حکومت دموکراتیک در ایران مستقر نشود، شما مبارزه را رها نخواهید کرد.

پس از آن نمایندگان جوامع ایرانی مقیم کانادا طی سخنان کوتاهی از زحمات و تلاش‌های استرون استیونسون قدردانی کردند. آنگاه تعدادی از خانواده‌های شهیدان قتل‌عام 67 طی سخنانی گوشه‌هایی از جنایات رژیم را بازگو کردند و تأکید کردند تا محاکمه عاملان قتل‌عام 67 از پا نخواهند نشست.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/935a3ba8-83cb-4d98-a604-1060c29e6a9b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات