728 x 90

سوريه,

سازمان ملل متحد: بمباران ۹۸ مدرسه در سوریه در دو سال اخیر

-

گوردن براون نماینده ویژه سازمان ملل
گوردن براون نماینده ویژه سازمان ملل
گوردون براون نماینده ویژه سازمان ملل‌متحد در امور آموزش جهانی اعلام کرد در 2 سال اخیر 98 مدرسه در سوریه بمباران شده است.

وی در نشست مطبوعاتی در محل سازمان ملل‌متحد با اعلام این خبر، خواستار بررسی پرونده این حملات به‌عنوان « جنایت جنگی» در دیوان کیفری بین‌المللی شد.

گوردون براون با اشاره به این‌که سال 2016 بدترین سال برای کودکان بود، گفت: بررسیها نشان‌دهنده تداوم تهدید برای 11 میلیون کودک آواره در خاورمیانه و شمال آفریقا بر اثر درگیریها است.

نماینده ویژه سازمان ملل‌متحد در امور آموزش جهانی افزود: ''حمله به مدرسه‌ای در شهر ادلب سوریه که مرگ بیش از 30 نفر که اغلب آنها کودک بودند را به‌دنبال داشت، جنایت جنگی است. از آنجا که روسیه برای اولین بار با آغاز تحقیقات درباره این حملات موافقت کرده است، شورای امنیت سازمان ملل باید خواستار شروع بازپرسی وقایع سوریه در دیوان کیفری بین‌المللی شود''.

وی تصریح کرد: در سراسر جهان بیش از 30 میلیون کودک وجود دارند که مجبور به ترک خانه‌های خود شده‌اند که این میزان از سال 1940 تا کنون به بالاترین رقم رسیده است و باید مانع آن شویم که سال 2017 به «سال وحشت» تبدیل شود.

گوردون براون جامعه جهانی را به ممانعت از تبدیل شدن این کودکان به «نسل از دست رفته» و جمع‌آوری 42 میلیون دلار برای محافظت و آموزش آنها فراخواند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/30e13ff5-bca5-4d0a-b8e8-0cfa28667785"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات