728 x 90

اقلیتهای مذهبي,

کمیته بین‌المللی بهاییان: قتل شهروند بهایی در یزد با انگیزه نفرت مذهبی بوده است

-

شهر یزد
شهر یزد
کمیته بین‌المللی بهاییان روز چهارشنبه 5 آبان95 اعلام کرد یک شهروند بهایی ایرانی به دست دو نفر با چاقو به قتل رسیده و یکی از مهاجمان گفته ‌است این حمله را به‌خاطر باور و دین او انجام داده‌اند.

در اطلاعیه‌ای که کمیته بین‌المللی بهاییان منتشر کرده، فرد کشته‌شده فرهنگ امیری، ۶۳ ساله، شهروند ساکن یزد، معرفی شده‌ و این حمله نیز ۲۶ سپتامبر برابر با ۵ مهر ماه، یعنی ماه گذشته، رخ داده‌است.

افرادی که به گفته این اطلاعیه فرهنگ امیری را به قتل رسانده‌اند، روز چهارم مهر ماه «به بهانه خرید خودروی» او به محل سکونتش رفته‌اند ولی او در طول روز در خانه نبوده، در نتیجه هنگام شب دوباره مراجعه کرده و «با ضربات چاقو به قفسه سینه‌اش» او را شدیداً زخمی کرده‌اند.

فرهنگ امیری بنابراین اطلاعیه، ساعتهایی بعد در بیمارستانی جان خود را از دست داده‌است. هر دو «ضارب» بازداشت شده‌اند، یکی را یکی از همسایگان گرفته و دیگری را پلیس دستگیر کرده‌ است.

یکی از ضاربان در برابر شاهدانی که حضور داشته‌اند، گفته به این خاطر فرهنگ امیری را به قتل رسانده چون می‌دانست «او بهایی است».

این قتل در محله قاسم‌آباد یزد رخ داده که محل سکونت گروه‌های مختلف مذهبی از جمله بهاییان و زرتشتیان است.
خبر قتل فرهنگ امیری در یزد، پیشتر نیز از سوی برخی وب‌سایتها و رسانه‌ها منتشر شده بود. در همان تاریخ ۶ مهر ماه، سرهنگ پاسدار محمدرضا مزیدی، یک مقام ارشد فرماندهی انتظامی یزدی برای سرپوش گذاشتن بر انگیزه واقعی این قتل آن را به‌دلیل اختلافات مالی قلمداد کرده بود.
اما بانی دوگال، نماینده کمیته بین‌المللی بهاییان در سازمان ملل متحد، در بیانیه‌ این کمیته تأکید کرده است این واقعه «نتیجه عملکرد هدفمند و دیرینه مقامهای جمهوری اسلامی در پخش نفرت و دامن‌زدن به تعصبات علیه بهاییان» است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/5c580187-2ab7-454f-ab2a-f57421b05497"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات