728 x 90

سوريه,

ظرفیت قبرستانهای سوریه پر شده است

-

قبرستانهای سوریه
قبرستانهای سوریه
با افزایش شمار قربانیان جنگ سوریه توسط رژیم جنایتکار اسد، ظرفیت گورستانها پر شده و مزارها به‌خصوص در مناطقی که بمبارانهای بیشتری در جریان است به شکل چند طبقه در حال شکل‌گیری است.

خبرگزاری آناتولی ترکیه روز یکشنبه 2آبان گزارش داد پس از آن که ظرفیت قبرستانهای موجود در داخل شهرستان دوما در منطقه غوطه شرقی از توابع دمشق پر شد، اهالی مجبور به احداث یک گورستان در خارج از شهر شده و در نهایت به پیشنهاد یکی از نمایندگان شورای محلی، طرح مزارهای طبقاتی به تصویب رسید.

کارکنان شهرداری برای کشته شدگان، در حال آماده‌سازی گورستانی به مساحت 40 متر، طول و عمق 5 متر با خشتهای دست‌ساز خود هستند.

عدنان مدویر، مسئول این قبرستان در گفتگو با خبرنگار آناتولی گفت: از آنجا که گورستانهای داخل و خارج شهر دیگر کفایت نمی‌کند، مجبور به حفر مزارهای طبقاتی با استفاده از خشت برای ساخت دیواره‌ها به‌دلیل کمبود مصالح شده‌ایم.

وی افزود: سنگ مزارها ترکیبی از نی، کاه و گل است که بسیار زمان بر و پر زحمت است اما طولی نمی‌کشد که مزارها پر می‌شود.

خالد بلاخ، یکی از کارکنان این قبرستان نیز گفت: "پیش از این مزارها را نزدیک به هم حفر می‌کردیم، اما با افزایش روزافزون شمار کشته شدگان مجبور به حفر مزارهای طبقاتی شدیم. این مزارها سه طبقه بوده و در هر طبقه هزار نفر دفن می‌شوند".
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0f1355c6-4246-4a60-a6f3-1c97f2557bd4"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات