728 x 90

,اخبار علمی و فناوری,

ارزیابی عفو بین‌الملل از امنیت شبکه‌های پیام‌رسان و سایتهای اینترنتی

-

پیام رسانهای موبایل
پیام رسانهای موبایل
عفو بین‌الملل اعلام کرد مکالمه روی «اسکایپ» و «اسنپ چت» امن نیست و حریم خصوصی کاربران در معرض خطر است:
سازمان عفو بین‌الملل می‌گوید برخی از مهمترین اپراتورهای ارتباط اینترنتی، نظیر «اسکایپ» و «اسنپ چت» اقدامات لازم برای حفظ حریم خصوصی مخاطبانشان را انجام نمی‌دهند. گروه‌های طرفدار حقوق‌بشر نزدیک به ۱۱ اپلیکیشنِ را از نظرِ امنیتِ مکالمات سنجیده‌اند. نتایج این سنجش می‌گوید برخی شرکتها، اقدامات لازم را برای حفظ حریم خصوصی کاربران انجام نمی‌دهند.

یکی از مقامهای سازمان عفو بین‌الملل می‌گوید: «حفظ حریم خصوصی، بخشی اساسی از حقوق‌بشر است. بنابراین وقتی افراد، پیغامی به خانواده و دوستانشان می‌فرستند می‌خواهند این پیغام خصوصی باشد و مایل نیستند که شرکتها یا دولتهایی که جاسوسی می‌کنند بتوانند این پیغامها را ببینند. به‌ویژه جوانانی در خطرند که پیوسته جزئیاتی از زندگی خصوصی خود را همراه با عکس و فیلم روی اپلیکیشن ها رد و بدل می‌کنند. با این‌که هیچ شرکتی، امنیت کاربران را تضمین نمی‌کند اما «فیس بوک» و «واتس اپ» رتبه بهتری در این زمینه دارند.

مقام عفو بین‌الملل می‌گوید: «این شرکتها می‌توانند به‌سادگی از حریم خصوصیِ افراد محافظت کنند. آنها می‌توانند رمزگذاریِ قدرتمندی را برای ارسال پیامها به کار بگیرند تا فقط فرستنده و گیرنده پیام بتوانند به آن دسترسی داشته باشند.»

«فیس بوک» و «واتس اپ» به‌خاطر استفاده از رمزگذاری سرتاسرِ مکالمات، بالاترین امتیاز را در این سنجش کسب کرده‌اند. گزارش سازمان عفو بین‌الملل می‌گوید که رمزگذاری، باید یکی از ویژگیهای اساسی شبکه‌های پیام رسانی باشد.

اقدامات حفاظتی، برای روزنامه‌نگاران و فعالان حقوق‌بشر که معمولاً هدف جاسوسی و جرایم سایبری هستند امنیت بیشتری فراهم خواهد کرد. سازمان عفو بین‌الملل همچنین از تمامی شرکتهای ارتباطیِ اینترنتی خواسته تا جزئیات سیاست‌ها و خط مشی کاری خود را منتشر کنند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/095da347-4c5e-482c-9588-8f18f60cf00b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات