728 x 90

تشدید سرکوب ,

تشدید فشار بر زندانیان اهل سنت در زندان گوهردشت کرج

-

زندان گوهردشت کرج
زندان گوهردشت کرج
با شروع فصل سرما، دژخیمان زندان گوهردشت با خودداری از تأمین حداقلهای گرمایشی برای زندانیان این زندان به‌خصوص زندانیان اهل سنت در بند 21، فشار بر این زندانیان را بیشتر کرده‌اند.

حدود 50 زندانی از هموطنان اهل سنت که در این بند زندانی هستند با شروع فصل سرما به علت وجود درها و پنجره‌های غیراستاندارد از یک‌سو و نبود سیستم گرمایشی از سوی دیگر شبهای سردی را در این بند پشت سر می‌گذارند. این در حالی است که تعدادی از زندانیان این بند که از بیماریهای کلیه، دیسک و لگن رنج می‌برند با شدت گرفتن سرما در شرایط سختی به‌سر می‌برند.

سیستم گرمایشی این بند که قاعدتاً باید رادیاتوری باشد صرفاً به شکل لوله‌هایی که قرار است از داخل آن آب گرم عبور کند در آمده است، سیستمی که با توجه به عدم راه‌اندازی کامل موتورخانه تاثیری در گرمایش این سالن ندارد، از سویی دیگر به‌دلیل متروکه بودن بند و وجود درها و پنجره‌های کهنه و غیراستاندارد بصورت مضاعف به دشواریهای زندانیان افزوده است.

از سوی دیگر، نه تنها دژخیمان زندان اجازه خرید وسایل گرمایشی توسط زندانیان را نمی‌دهند، بلکه پیش‌ از این در بازرسی‌های گارد زندان، دو شوفاژ برقی متعلق به زندانیان ضبط شده است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f7e23628-a244-4e9d-9a7e-77056a49f715"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات