728 x 90

پناهجويان و آوارگان,

حمله گارد ساحلی لیبی به قایق پناهجویان چند کشته بر جای گذاشت

-

حمله گارد ساحلی لیبی به قایق پناهجویان چند کشته بر جای گذاشت
حمله گارد ساحلی لیبی به قایق پناهجویان چند کشته بر جای گذاشت
به‌گزارش خبرگزاری فرانسه، «دیده‌بان دریا» که یک سازمان خصوصی امدادرسان در دریای مدیترانه برای کمک به پناهجویان حادثه‌دیده است گفت: روز جمعه 30 مهر در پی حمله گارد ساحلی لیبی به قایق پناهجویان 4 پناهجو کشته و حدود 25 تن مفقود شدند.

سازمان «دیده‌بان دریا» گفت این قایق بادی با ۱۵۰ پناهجو در ۱۴ مایلی آب‌های بین‌المللی سواحل لیبی قرار داشت. تیم امدادگر این سازمان گفت در حال تقسیم جلیقه‌های نجات بین پناهجویان بود که قایق مهاجمان با آرم گارد ساحلی لیبی ظاهر شد و تلاش کردند تا موتور قایق پناهجویان را بدزدند. آن‌ها همچنین دو قایق امدادگر را اشغال کرده و مانع از پخش جلیقه نجات به پناهجویان شدند. پس از آن مهاجمان با چوب پناهجویان را کتک زدند برخی از آن‌ها نیز وارد قایق شدند. با این صحنه، بیشتر پناهجویان از ترس به دریا پریدند.

امدادگران «دیده‌بان دریا» می‌گویند موفق شده‌اند ۱۲۰ نفر از پناهجویان را نجات دهند اما چهار نفر جان خود را از دست دادند. آن‌ها همچنین جنازه ۱۵ تا ۲۵ پناهجو را در آب دیدند اما نتوانستند آن‌ها را از دریا بگیرند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/70d5426c-8fc7-4753-821e-86ded8fa63b2"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات