728 x 90

سوريه,

آتش‌بس مرده روسیه و موضعگیریهای بین‌المللی

-

پایداری مردم حلب ستودنی است
پایداری مردم حلب ستودنی است
وزیر دفاع روسیه اعلام کرد آتش‌بس در حلب 24ساعت دیگر تمدید خواهد شد. این در حالی است که اتحادیه اروپا جنایاتی که روسیه و اسد در شهر حلب مرتکب می‌شوند را به‌شدت محکوم کرد و تأکید کرد در صورتی که تهاجمات روسیه ادامه داشته تمامی گزینه‌ها از جمله مجازاتهای اقتصادی علیه روسیه در حال بررسی است.

اورینت تلویزیون اپوزیسیون سوریه 30 مهر95 گفت چه چیزی باعث می‌شود که روسیه آتش‌بس خو در حلب را تمدید کند؟ آتش‌بس مرده‌ای که روسیه اعلام کرد هشت ساعته بود ولی همین آتش‌بس یازده ساعته شد و به جایی رسید که وزیر دفاع روسیه اعلام کرد آتش‌بس مورد نظر آنها بیست و چهار ساعت تمدید شده است

تلاش‌ها ی روسیه، مشکوک بودن آتش بس، اهداف آن و شکنندگی‌اش را هر چه بیشتر برجسته می‌کند. با وجود درخواست مسؤلان سازمان ملل به تمدید این آتش‌بس به‌مدت 48ساعت دیگر و میانگین 11ساعت آتش‌بس در هر روز به‌منظور تخلیه غیرنظامیان و کمک رسانی به نیازمندان، روسیه به هیچ خواسته‌ای پاسخ نمی‌دهد.

بعضی از طرفهای سیاسی می‌گویند وادار شدن پوتین به تمدید آتش‌بس به‌خاطر فشارهایی بوده است که فرانسه و آلمان در اجلاس سه جانبه برلین به روسیه آوردند. آنگلا مرکل در این اجلاس به پوتین گفت صحبتهای ما روشن و سرسختانه است.

از طرفی وزیر خارجه فرانسه گفت: در صورتی که روسیه بمباران حلب را ادامه دهد تحریمهایی را علیه آن اعمال خواهیم کرد.
تهدیدهای اروپا تنها محدود به مواضع آلمان و فرانسه نبود. اجلاس اتحادیه اروپا در بروکسل نیز پرونده سوریه و جنایت علیه بشریت در حلب را که توسط روسیه انجام می‌شود در صدر برنامه‌هایش قرار داد.

نخست وزیر انگلستان که در این اجلاس شرکت داشت از سران اتحادیه خواست تا در مقابل جنایات روسیه در سوریه موضعی متحد و قدرتمند داشته باشند.
موضع رئیس شورای اروپا مشابه موضع فرانسه و آلمان بود و او هم خواستار اجماع اتحادیه اروپا برای مجازات علیه روسیه بود. آنها تأکید کردند که در صورت متوقف نشدن جنایات روسیه در حلب و دیگر مناطق سوریه، می بایست مجازاتهای جدیدی علیه روسیه اعمال شود.

آلمان مجدداً از کشورهای عضو اتحادیه اروپا خواست تا با اعمال فشار بر روی روسیه، آتش‌بسی درازمدت در سوریه را بپذیرد
با وجود تهدیدهای اروپا، مسکو هنوز ویرانی و کشتار در سوریه را ادامه می‌دهد و علیه مردم سوریه هر جنایتی را مرتکب می‌شود

وزارت دفاع روسیه اطلاعیه منتشر کرد ولی به خروج غیرنظامیان یا رزمندگان اشاره‌یی نکرد. تلویزیون اورینت گفت: چه بسا این نیز فریب جدیدی باشد.
به گفته این منبع رزمندگان تا کنون بر مواضعشان ایستادند و حاضر نیستند حلب را به رژیم اسد واگذار کنند.

باوجود همه جنایتهایی که در حلب صورت می‌گیرد، وزیر خارجه آمریکا باز هم تمایلات دیپلوماتیکش را دنبال می‌کند. وی با نرمترین لحن می‌گوید: تسلط نظامیان اسد بر شهر حلب با شیوه‌های نظامی راه‌حل سیاسی را با پیچیدگی روبه‌رو خواهد کرد

از نظر آگاهان، کری با این جمله نه تنها تلاشی برای توقف جنگ در حلب نمی‌کند بلکه چراغ سبزی هم برای ادامه این وضعیت می‌دهد.

 

تظاهرات مردم حلب با شعار سرنگونی رژیم اسد

 به گزارش تلويزیون اورینت مردم و رزمندگان مستقر در شهر حلب در محله‌های تحت محاصره شرق این شهر تظاهرات کردند. آنها در این تظاهرات آتش‌بس اعلام شده توسط روسیه را رد کردند و شعار سرنگونی رژیم اسد سردادند. تظاهر کنندگان همچنین خواهان خروج نظامیان روسیه و رژیم ایران از کشورشان شدند. آنها از گروه‌های رزمنده خواستند تا محاصره شهر حلب را در هم بشکنند.

 

رژیم اسد و روسیه همان آتش‌بسی را هم که خود اعلام می‌کنند نقض می‌کنند. در اعتراض به این وضعیت، محله‌های شهر حلب شاهد امواج بزرگ خشم مردمی است چرا که بمباران شهر و کشتار ساکنان بی‌وقفه ادامه دارد.

تظاهر کنندگان خواهان سرنگونی رژیم اسد هستند. آنها بر مواضعشان برای خارج شدن رژیم اشغالگر ایران و روسیه از شهر حلب و کلیه استانهای سوریه اصرار دارند

 

یکی از شرکت کنندگان: تظاهرات امروز تأکید بر مقاومت شهر حلب است. رژیم اسد تلاش می‌کند پیروزیهای مصنوعی به‌دست بیاورد تا روحیه عناصرش را بالا ببرد. ولی ما مقاومت می‌کنیم. به یاری خدا در شهر حلب محاصره را خواهیم شکست و پیروز خواهیم شد.

 

یک تظاهر کننده: این تظاهرات تأکید بر ادامه انقلاب در شهر حلب و رد این آتش‌بس ظالمانه و ننگ‌آور است که روسیه و رژیم اسد آن را تبلیغ می‌کنند. ما پایداری و مقاومت می‌کنیم و به رزمندگان می‌گوییم با تمام توان و به یاری خدا محاصره حلب را در هم بشکنند

 

عفراء هاشم مدیر مدرسه: من می‌خواهم به جهان بگویم که ما مقاومت می‌کنیم. ما انقلابمان انقلابی برای شرف و کرامت بوده، حتی اگر یک قرص نان و آب هم نداشته باشیم مقاومت خواهیم کرد. روزهای آینده ثابت خواهد کرد که ما پیروزیم.

 

یکی از تظاهر کنندگان: امروز این مردم به‌روشنی به‌رغم محاصره‌ای که 62روز ادامه داشته و به‌رغم این‌که تمامی راههای ورودی شهر بسته شده مانند همان روزهای اول انقلاب شعار می‌دهند. خواهان آزادی و خواهان تعیین سرنوشت خود هستند و می‌خواهند رژیم اسد به‌خاطر این میزان جنایت مورد حسابرسی قرار گیرد.

اهالی شهر حلب نمی‌خواهند از معابری که رژیم اسد و روسیه اعلام کرده‌اند خارج شوند. آنها خواستار خروج رژیم اشغالگر ایران و روسیه هستند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ab9157c4-55b8-4449-905e-9f811229b434"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات