728 x 90

-

روحانی؛ رو در روی خامنه‌ای: وقتی می‌گوییم تعامل با دنیا، فکر می‌کنند یعنی با غربیها لبخند زدن و ناهار خوردن

-

آخوند حسن روحانی
آخوند حسن روحانی
روحانی امروز29مهر در مراسم روز صادرات سخنرانی کرد و از این فرصت برای بیان مواضع خود برای آویختن به دامن غرب و حمله به باند خامنه‌ای استفاده کرد.

روحانی با اشاره به سفر اخیرش به کشورهای جنوب شرقی آسیا از جمله ویتنام و تایلند و مالزی، با اشاره به پیشرفت آنها، نتیجه گرفت که «اولین دلیل (پیشرفت آنها) این بود که آنها روابط با دنیا را بر مبنای تعامل سازنده قرار دادند چرا که از دعوا با دنیا صادرات درنمی‌آید» و بعد با طعنه به خامنه‌ای که گفته بود وقتی می‌گوییم دشمن، یک عده ناراحت می‌شوند، گفت «وقتی می‌گوییم تعامل با دنیا، یک عده فکر می‌کنند به‌معنای این است که با غربی‌ها رو در رو لبخند بزنیم و ناهار بخوریم و…» و در ادامه با کنایه به خامنه‌ای و باند او افزود: «باید به قرن جدید بازگردیم. برخی در قرن ما قبل قبل زندگی می‌کنند… معلوم نیست در چه وادی‌ای سیر می‌کنند، شاید سنشان زیاد است که ما خبر نداریم».

روحانی حرفهایش را در مورد ضرورت جام‌ زهر منطقه‌یی و بین‌المللی در این جمله خلاصه کرد که «ایران با صدای بلند می‌گوید، من همزیستی مسالمت‌آمیز با منطقه و جهان را می‌خواهم».

روحانی اما در این سخنرانی بر خلاف همیشه خیلی برجام برجام نکرد و با این بهانه که هنوز 8، 9ماه از اجرای برجام گذشته، ادعا کرد که پیشرفت آن «بالنسبه خوب»، اما کمتر از حد انتظار بوده است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/7ff7ab74-53e2-4a26-a59c-dd6edc6dc6ef"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات