728 x 90

كره شمالى,

آزمایش موشکی کره شمالی شکست خورد

-

صفحه نمایش تلویزیون ایستگاه راه آهن در سئول، کره جنوبی، در یک برنامه اخبار محلی تصویری از یک پرتاب موشک توسط کره شمالی انجام شده است را نشان می دهد
صفحه نمایش تلویزیون ایستگاه راه آهن در سئول، کره جنوبی، در یک برنامه اخبار محلی تصویری از یک پرتاب موشک توسط کره شمالی انجام شده است را نشان می دهد
کره شمالی بامداد روز پنجشنبه 29مهر بار دیگر دست به آزمایش موشکی زد‌.

منابع نظامی آمریکا و کره جنوبی گفته‌اند که صبح پنجشنبه، ٢٩ مهر کره شمالی برنامه پرتاب یک فروند موشک میان‌برد از نوع موسودان را از نقطه‌ای در شهر کوسونگ در غرب آن کشور به اجرا گذاشت، اما این موشک عمل نکرد و پرتاب آزمایشی آن شکست خورد.

این دومین آزمایش موشکی کره شمالی طی یک هفته است که شکست خورد. روز شنبه این هفته نیز کره شمالی درصدد پرتاب آزمایشی یک فروند موشک از همین محل بود که در آن آزمایش هم موفق نشد.
 
 
 
 
سئول مقامات کره جنوبی گفتند کره شمالی اقدام به شلیک یک موشک از سواحل شرقي آن کشور کرده در اوایل روز سه شنبه کرده است  اما به نظر می رسد شکست خورده اند 
 
طی هفت ماه گذشته، کره شمالی هشت بار درصدد آزمایش یک موشک ساخت داخل با برد نهایی سه هزار کیلومتر و قابل پرتاب از سکوی متحرک برآمده اما آزمایش‌ها به نتیجه نرسیده است..

برنامه‌های تسلیحات هسته‌یی و موشکی کره شمالی با واکنش تند جامعه بین‌المللی مواجه شده و شورای امنیت سازمان ملل یک رشته تحریم‌های اقتصادی و تجاری را علیه این کشور به اجرا گذاشته است.
 
 
 
 
 
 
در ماه ژوئن سال جاری، کره شمالی یک فروند موشک موسودان با برد حدود چهارصد کیلومتر را آزمایش کرد. در پی انتشار خبر آزمایش موشکی روز پنجشنبه، ژاپن با محکوم دانستن این اقدام، گفت که یک یادداشت اعتراضی شدیداللحنی را از طریق سفارت این کشور در جمهوری خلق چین به مقامات کره شمالی تسلیم خواهد کرد.
 
 
 

 

ایالات متحده، کره جنوبی می گویند پرتاب موشک کره شمالی با شکست مواجه شده است 

 ساعتهایی پیش از آزمایش موشکی روز پنجشنبه، دولتهای آمریکا و کره جنوبی از توافق جدید دو کشور برای اقدامات نظامی و دیپلوماتیک بیشتر برای مقابله موثرتر با برنامه‌های موشکی و هسته‌یی کره شمالی خبر دادند.

سازمان ملل‌متحد در قطعنامه‌هایی که در شورای امنیت تصویب شده، کره شمالی را، از انجام آزمایش‌های بالستیک و توسعه برنامه موشکی که قابلیت حمل کلاهک هسته‌یی دارند، منع کرده‌ است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/cd04ca78-7cc7-4d89-a713-c14278a6224b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات