728 x 90

سوريه,اخبار اروپا,

استقبال اولاند از هیأت نمایندگان مردم سوریه در کاخ الیزه

-

استقبال اولاند از هیأت نمایندگان مردم سوریه در کاخ الیزه
استقبال اولاند از هیأت نمایندگان مردم سوریه در کاخ الیزه
روز چهارشنبه فرانسوا اولاند رئیس‌جمهور فرانسه در کاخ الیزه، از هیأتی متشکل از نمایندگان مردم حلب و رئیس گروه دفاع مدنی سوریه استقبال کرد.

 
فرانسوا اولاند خطاب به هیأت سوری، گفت: «شما باید حداکثر صحبتها را به‌عمل بیاورید؛ چون این احتمال وجود دارد که افکار عمومی گمان کنند، تروریست‌های زیادی در حلب هستند... . شهادت کسانی که در حلب زندگی می‌کنند، برای مقابله با تبلیغات دروغین، ضروری است».

رائد صالح رئیس کلاه‌سفیدها در دیدار تأکید کرد که طی سه هفته گذشته در حلب، معادل 10 زمین‌لرزهٴ ۷.۵ ریشتری رخ داده است.

 
 رئیس شورای شهر حلب نیز، گفت: «می‌دانیم که بعد از هر آتش‌بس، کشتارهایی اجرا می‌شود. سیاست (رژیم) اسد بمباران برای فراری دادن مردم است. این واقعیت خونینی است که بدون تحرکی از سوی جامعه جهانی، ما آن‌را هر روز تجربه می‌کنیم. ما در انتظار اقدامات (عملی) هستیم».

فرانسوا اولاند در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با رئیس گروه دفاع مدنی و رئیس‌کمیته شهری حلب ضمن تقدیر از فعالیت‌های دفاع مدنی برای بیرون‌کشیدن مجروحان از زیر آوار بمبارانهای اسد و تعمیر زیرساخت‌ها، گفت: «بار دیگر... به جامعه بین‌المللی هشدار می‌دهم، آنچه در حلب و در سوریه به‌طورعام به‌خاطر بمبارانهای بی‌وقفهٴ رژیم (اسد) و حامیانش رخ می‌دهد، غیرقابل‌قبول و غیرقابل تحمل است».

رئیس‌جمهور فرانسه خارج‌کردن مردم حلب از شهرشان را رد کرد، و گفت: «باید آتش‌بس برقرار شود، (کمکهای) انسانی به شهر برسند و سپس یک روند مذاکره و انتقال سیاسی صورت گیرد. بحث بر سر افتخار یا شرمساری جامعه بین‌المللی است... ما امروز در برابر مسئولیت خودمان قرار داریم».

وی اضافه کرد که فرانسه تمام تلاش خود را برای استمرار آتش‌بس به‌عمل خواهد آورد.

اولاند با اشاره به نمایندگان شهر حلب و کلاه‌سفیدها، گفت: «بشریت در حلب امروز این‌جا در فرانسه توسط آنها نمایندگی می‌شود».

در این کنفرانس مطبوعاتی، رائد صالح، رئیس کلاه‌سفیدهای سوریه، ضمن تشکر از فرانسوا اولاند و دولت فرانسه، درباره وضعیت حلب و سوریه، گفت: «ما یک بحران و فاجعه انسانی را پشت سر می‌گذرانیم که جهان طی حدود 100سال گذشته آن‌را تجربه نکرده است. به‌نظر من بحث دیگر بر سر اعتبار جامعه بین‌المللی نیست، چون در پرونده سوریه، آن‌را از دست داد. امروز به وجدانی نیاز داریم که ارادهٴ سیاسی اعضای شورای امنیت و جامعه بین‌المللی را دست‌خوش تحرک کند... بیش از 300هزار شهروند غیرنظامی در حلب زندگی می‌کنند... باید از آنها حفاظت کنیم؛ آنها قهرمانان خاموشی هستند که تحت محاصره پایداری می‌کنند؛ آنها با سلاحهای مدرن بمباران شده‌اند».

بریتا حاجی حسن رئیس شورای شهری حلب نیز در سخنان خود گفت: « انقلاب (سوریه) مسالمت‌آمیز بود، اما اسد با توپ و تانک با آن مقابله کرد؛ صدها هزار نفر مجبور به ترک (کشور) شدند. حلب به‌طور کامل تحت محاصره قرار گرفت. حلب امروز قتل‌عام می‌شود... در میان بیش از 300هزار شهروند حلب، 20هزار کودک زیر 2سال وجود دارد، 50 درصد مردم از زنان هستند و همهٴ آنها تحت بهانهٴ «مبارزه با تروریسم» کشته می‌شوند... حلب 2 میلیون جمعیت داشت، اما امروز با کمک نیروی هوایی روسیه، شبه‌نظامیان حزب‌الله و (رژیم) ایران و (شبه‌نظامیان) عراقی، محاصره شهر حلب از بیش از 100روز پیش، تمام‌عیار است. هر روز دهها کشتار صورت می‌گیرد...»

وی اضافه کرد: «آنها هنوز درک نکرده‌اند که مردمی که وارد یک انقلاب برای کرامت و آزادی شده‌اند، پیش از این نیز از فرصت خروج از حلب برخوردار بوده‌اند، ولی آنجا را ترک نکردند...»

فرانسوا اولاند در پایان این کنفرانس مطبوعاتی تأکید کرد: «البته که ما اقدامات تروریستها و جنایات آنها در سوریه و در فرانسه را فراموش نمی‌کنیم؛ ولی در حلب، کسانی هستند که می‌خواهند زندگی کنند؛ آنها تروریست نیستند؛ سوریهایی هستند که خواهان صلح و دموکراسی و آزادی هستند».

علاوه بر این هیأتی از نمایندگان کمیته شهروندان حلب و گروه دفاع مدنی در جلسه مجلس ملی فرانسه با شرکت نخست‌وزیر این کشور حضور یافت و مورد استقبال منتخبان فرانسوی قرار گرفت. حضور هیأت حلب به جلسه، تشویق و تقدیر یکپارچهٴ نمایندگان احزاب مختلف را در مجلس ملی فرانسه به‌دنبال داشت.

پس از ورود این هیأت، کلود بارتلون رئیس مجلس ملی فرانسه گفت که نمایندگان مجلس از طریق این افراد، به یک خلق شهید ادای احترام می‌کند که با درد و رنج‌های غیرقابل تحمل مواجه است... می‌خواهم از طرف نمایندگان به شجاعت و فعالیت‌های قاطعانهٴ مردم حلب برای صلح ادای احترام کنم.

پس از آن سیبا داگوما نمایندهٴ مجلس از حزب سوسیالیست ضمن تقدیر از فعالیت‌های کلاه‌سفیدها، گفت: «حلب در مقابل چشمان ما، دارد به یکی از فجایع بزرگی تبدیل می‌شود که تاریخ بشریت را سیاه می‌کنند».

سپس مانوئل والس نخست‌وزیر فرانسه به سخنرانی پرداخت، و گفت: «از طرف دولت، مجلس و (مردم) فرانسه... به این هیأت درود برادرانه‌یی می‌فرستم.. به‌رغم دسته‌بندی‌های موجود در این مجلس... ، شک ندارم که همه یک احساس مشترک دارند: یعنی احترام مملو از تقدیر برای فعالیت‌های کلاه‌سفیدها، فداکاری بی‌حد و حصر پزشکان حلب و شجاعت کمیته شهروندان...»

مانوئل والس خطاب به مردم حلب، گفت: «فرانسه هرگز شما را رها نخواهد کرد و همیشه در کنار شما خواهد بود... مبارزه برای نجات‌دادن حلب، مبارزه فرانسه است. شما می‌توانید روی آن حساب کنید... تا بار دیگر خواهان یک آتش‌بس بشویم و نه فقط توقف چند ساعته (بمبارانها). قطعنامه ارائه‌شده از سوی فرانسه به شورای امنیت، همین مضمون را داشت... شما می‌توانید روی (فرانسه) حساب کنید تا جنایات جنگی در حلب محکوم شود و بدون ضعف پیگیری شود... . باید جنایات حلب متوقف شوند؛ باید آتش‌بس برقرار شود... باید با احیای گفتگو، سرانجام صلح و دموکراسی برقرار شود. این فراخوان فرانسه است».
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0bee1b8c-8d4c-40f0-9d9a-9719429ddfeb"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات