728 x 90

-

یونسکو: مسجد الاقصی میراثی اسلامی است وضعیت آن باید به قبل از سال ۱۹۶۷ باز گردد

-

مسجد الاقصی
مسجد الاقصی
سازمان علمی، فرهنگی و تربیتی ملل‌متحد «یونسکو»، سه‌شنبه ۱۸ اکتبر برابر با 27 مهر 95، در قطعنامه‌یی تأکید کرد که مسجد الاقصی «میراثی اسلامی» است.

به گزارش العربیه، شورای اجرایی یونسکو، پیش‌نویس قطعنامه‌یی عربی را تصویب کرد که هفته گذشته یکی از کمیسیون‌ها با آن موافقت کرده بود. این قطعنامه، از اسراییل می‌خواهد به تعرض به این مسجد پایان داده و آن را به وضعیت تاریخی‌اش پیش از سال ۱۹۶۷ بازگرداند.

این قطعنامه که با تصویبش لازم‌الاجرا شد، مسجد الاقصی را یک مکان مقدس اسلامی می‌داند و تأکید می‌کند که دروازه الرحمه و دروازه المغاربه، بخش‌هایی جدا ناشدنی از این مسجد هستند و اسراییل باید به اداره اوقاف اسلامی اردن اجازه بازسازی آن را بدهد.

کشورهای عربی برای حمایت از میراث فرهنگی فلسطین این پیش‌نویس را ارائه داده بودند. اسراییل به‌شدت با این پیش‌نویس مخالفت کرده بود زیرا هر گونه ارتباط تاریخی میان یهودیان و شهر قدیمی را نفی می‌کند.

این پیش‌نویس از سوی الجزایر، لبنان، مغرب، عمان، قطر و سودان ارائه شده و ۵۸ کشور عضو شورای اجرایی یونسکو در پاریس، آن را بررسی کردند. در پایان مذاکرات هم این قطعنامه تصویب شد.

جلسه سه‌شنبه یونسکو تنها برای تصویب آنچه که هفته پیش با آن موافقت شده بود برگزار شد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e8bb61a0-e301-4b12-b663-8bb44205dc56"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات