728 x 90

سوريه,

کوچ اجباری ساکنان دمشق توسط رژیم اسد

-

 -
-
رژیم اسد بیش از 2500 نفر از ساکنان «قدسیا» و «الهامه» دمشق را که تحت کنترل اپوزیسیون قرار دارد وادار به مهاجرت از محل سکونت خود به سوی ادلب کرده است.

امنیت این افراد در حین مهاجرت را کمیته بین‌المللی صلیب‌سرخ به عهده گرفته است. رژیم اسد برای اجبار ساکنان این منطقه به مهاجرت، از 15 ماه پیش مناطق مذکور را تحت محاصره قرار داده است.
 


ائتلاف ملی نیروهای انقلابی و مخالفان رژیم سوریه با انتشار بیانیه‌یی تحمیل مهاجرت را به‌عنوان «آتش‌بس یک طرفه» محکوم کرده و تأکید کردند که این توافق‌نامه برگرفته از پروژه کوچ اجباری است که در هر جای سوریه با هماهنگی رژیم ایران و حمایت روسیه صورت می‌گیرد.

از سوی دیگر بر اساس بیانیه هیأت مذاکره‌ کننده داریا واقع در غرب دمشق که مخالفان مسلح و خانواده‌هایشان آن جا را ترک کرده‌اند، رژیم به توافقی که با مردم منطقه رسیده بود را نقض و دهها نفر را بازداشت کرده است.

همچنین رژیم اسد شرط آزادی زنان و کودکان منطقه که در بازداشت هستند را اجرا نکرده است. ماه گذشته نیز نیروهای اسد صدها نفر از مردم منطقه "الوعر" شهر حمص را به مهاجرت واداشته است. رژیم همچنین ساکنان "معضمیه" دمشق را به کوچ اجباری تهدید می‌کند.

نخستین کوچ اجباری در سوریه در سال 2013 در حمص تحت محاصره صورت گرفته بود.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/07707644-c4c4-4e2f-88f5-7ddf1ae25b2e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات