728 x 90

شبه‌نظامی,دخالتهای ایران,

ترکیه و عربستان سعودی با شرکت شبه‌نظامیان وابسته به رژیم ایران در عملیات موصل مخالفت کردند

-

عادل الجبیر و مولود چاووش ‌اوغلو
عادل الجبیر و مولود چاووش ‌اوغلو
وزیران خارجه ترکیه و عربستان سعودی روز پنجشنبه 22مهر 95 با شرکت شبه‌نظامیان شیعی وابسته به رژیم ایران در عملیات بازپس‌گیری موصل از «داعش» مخالفت کردند.
مولود چاووش ‌اوغلو، وزیر خارجه ترکیه، و عادل الجبیر، هم‌تای عربستانی او این خبر را بعد از اجلاس شورای همکاری خلیج فارس در ریاض، در یک کنفرانس خبری مشترک اعلام کردند.

موضوع عراق از مهم‌ترین محورهای این کنفرانس خبری بود. به گزارش خبرگزاری رسمی ترکیه، آناتولی، مولود چاووش‌ اوغلو گفت آنکارا مایل نیست مردم موصل مجبور به انتخاب بین شبه‌نظامیان شیعی یا شبه‌نظامیان داعش شوند.
عادل الجبیر نیز گفت شبه‌نظامیان شیعی «مرتبط با رژیم ایران در دیگر نقاط عراق مشکلاتی به وجود آورده‌اند و مرتکب جنایت شده‌اند و اگر وارد موصل شوند، فاجعه رخ می‌دهد».

روزنامه عربستانی سعودی گازت نوشت: مولود چاووش اوغلو گفته است «حضور داعش و شبه‌نظامیان شیعی فاجعه‌بار است و عراق باید از هر دو خطر دور شود».
مولود چاوش ‌اوغلو می‌گوید بهتر است خود مردم موصل و «داوطلبان محلی» رهبری عملیات علیه داعش در موصل، را در دست گیرند و «ارتش عراق و عوامل دیگر می‌توانند حمایت‌های لازم را از آن‌ها بکنند». عادل الجبیر گفت «بهتر است عراق از ارتش خودش استفاده کند و عواملی که با رژیم ایران در ارتباط نیستند و فرقه‌گرایی نمی‌کنند، به آن کمک کنند».
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/fef060e4-4a2c-4d53-98d7-5c41c0f16013"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات