728 x 90

اخبار اروپا,پناهجويان و آوارگان,

نخست وزیر ایتالیا: کمک مالی به کشورهایی که پناهجوها را قبول نمی‌کنند باید قطع شود

-

ماتئو رنتسی
ماتئو رنتسی
ماتئو رنتسی، نخست‌وزیر ایتالیا خواستار قطع کمکهای اتحادیه اروپا به کشورهایی در شرق اروپا شد که از پذیرش پناهجویان در کشورشان خودداری می‌کنند.

ایتالیا و یونان اولین مقصد هزاران مهاجری هستند که سعی می‌کنند خود را به اروپا برسانند و بسیاری از کشورها از جمله مجارستان از پذیرش سهمیه تعیین شده توسط اتحادیه اروپا برای پذیرش پناهجویان خودداری می‌کنند.

نخست وزیر ایتالیا که در پارلمان این کشور سخن می‌گفت، با بیان این مطلب افزود: «لازم است که ایتالیا مروج یک موضعگیری سخت در قبال این دسته از کشورها باشد که پول زیادی برای بازسازی مجدد سرزمین خود می‌گیرند، اما از عمل کردن به تعهدات خود در برابر این اتحادیه برای پذیرش مهاجران سر باز می‌زنند.»

ایتالیا در سال گذشته دست‌کم ۱۶۰ هزار پناهنده را در کشور خود پذیرفته است و بیش از ۴۶۰ هزار پناهجوی دیگر طبق تصمیم اتحادیه اروپا قرار است در دیگر کشورهای عضو این اتحادیه پذیرش شوند، اما تعدادی از کشورها نظیر مجارستان، لهستان، چک و رومانی حاضر نیستند این مهاجران را در کشور خود بپذیرند.

کمک های اتحادیه اروپا به کشورهای کمتر توسعه یافته شرق اروپا بخش مهمی از بودجه این اتحادیه را تشکیل می‌دهد. این بودجه که در قالب برنامه‌های بلندمدت اتحادیه اروپا قرار می‌گیرد بالغ بر ۱۰۰۰ میلیارد یورو برآورد می‌شود و قرار است سال آینده کمکهای جدیدی برای فاصله سالهای ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۷ در بروکسل تصویب شود.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3b8b6bcb-4810-4de8-a6c9-6b9037bea370"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات