728 x 90

اخاذى از مردم,بحران اقتصادى ايران,بحرانهاى اجتماعى,تورم و گرانى,فساد اقتصادى,

بانکها، پوست مردم را می‌کنند!

-

سرگردانی مردم مقابل بانکها
سرگردانی مردم مقابل بانکها
همه می‌دانند که علت این‌که مردم ایران، کشوری که به‌لحاظ منابع، یکی از ثروتمندترین کشورهای دنیاست، اکنون به یکی از فقر زده‌ترین ملتهای دنیا تبدیل شده‌اند؛ غارت و چپاول افسارگسیخته آخوندهاست. اما آنچه را که شاید خیلیها ندانند راهکارهای این چپاول بی‌مثل و مانند در تمام دنیاست؛ در مطلبی که ذیلاً می‌آید، به گوشه‌یی از یکی از راهکارهای این غارت که بانکها هستند، پرداخته شده است:
در هر شهری و در هر خیابانی بانکها مثل قارچ از زمین سر درآورده‌اند و سراسر کشور را فراگرفته‌اند، کار اینها چیست؟ در یک کلام چاپیدن مردم از جمله از طریق نزول‌خواری و رباخواری با نرخ بهره‌های سرسام‌آور که در هیچ جای دنیا نظیر آن را نمی‌توان پیدا کرد. آش آن قدر شور است که یکی از نماینده‌های سرسپردهٴ خود رژیم در مجلس ارتجاع به نام ولی داداشی نماینده آستارا، درباره آن می‌گوید: «امروز یکی از معضلات اقتصادی جامعه و کشور ما بحث رباخواری در بانکها با لباس حدود شرعی و اسلامی است؛ بانکها به یک بدبختی 5 میلیون وام می‌دهند آنهم با هزار بدبختی، اگر بازپرداختش دیر بشود یکدفعه همین وام تبدیل به 50 میلیون تومان می‌شود، تولید کننده‌ای 500 میلیون تومان می‌آید وام برمی‌دارد به‌دلیل عدم حمایت دولت در بروکراسی اداری دولت حمایت نمی‌کند، تولیدکننده نمی‌تواند تولیدات خودش را به مرحله تولید برساند، گرفتار بازپرداختهای بانکی می‌شود و وام 500 میلیونی تبدیل به دو میلیاردی می‌شود. آقایان و نمایندگان اصول‌گرا کجای متن اسلام و قرآن آمده که وام 5 میلیون تومانی تبدیل به 50 میلیون تومان بشه کجای اسلام و قرآن آمده که وام 500 میلیونی تبدیل به 2میلیارد تومان بشه؟ آیا این حمایت از نزول خواری نیست؟ آیا این حمایت از ربا خواری نیست؟ اسمش چیه؟ به ما هم بگویید ما هم بدانیم. یا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا لَا تَأْکُلُوا الرِّبَا أَضْعَافًا مُّضَاعَفَةً ۖفَإِن لَّمْ تَفْعَلُوا فَأْذَنُوا بِحَرْبٍ مِّنَ اللَّـهِ وَرَسُولِهِ ۖ

در آیات متعدد قرآن کریم، نزول و رباخواری مذموم شمرده شده در ردیف مبارزه با خدا و مبارزه با پیامبر

... اگر دولت مخصوصاً بانکها از شخصی طلبکار باشند با لشگر کشی می‌آیند یا شخص باید زندان برود یا بخاک سیاه بنشیند. جالب است اگر شخصی از شهروندان عادی از دولت طلبکار باشد قضیه برعکس است، از هفتاد خان رستم هم که بگذرد باز هم نمی‌تواند به حق خودش برسد.

من آدمهایی را می‌شناسم من آدمهایی را می‌شناسم که سر همین قضیه خودشان را حلق‌آویز کردند همکاران عزیز چه کسی باید پاسخگوی اینها باشه؟ .. والله به خدا مردم گرفتارند آقای رئیس‌جمهور خیلی‌ها به‌دست سیستم بانکی کشور مفلس شدند ورشکسته شدند.»

آری، کارد بانکها از پوست و گوشت مردم گذشته و به استخوان رسیده و برای بسیاری از قربانیانی که به خاک سیاه نشسته‌اند جز خودکشی راهی باقی نگذاشته. اما این بانکها متعلق به چه کسانی هستند؟

صرف‌نظر از بانکهای دولتی که در واقع گاو صندوق ولی‌فقیه و رژیم آخوندی محسوب می‌شوند و مدام به آنها که در واقع جیب ملت است، دستبرد می‌زنند؛ دهها و صدها بانک خصوصی و مؤسسات اقتصادی هم درست شده که اساساً متعلق به سپاه و ارگانهای سرکوبگر رژیم هستند. از جمله بانکهای انصار، مهر و آرین را می‌توان اسم برد که رسماً متعلق به سپاه هستند و در سالهای اخیر مجوز تأسیس گرفته‌اند. بانک قوامین متعلق به نیروی انتظامی است و بانک مهر ایرانیان و بانک حکمت ایرانیان متعلق به ارتش تحت‌امر آخوندهاست. ضمن آن که سایر بانکها از قبیل بانک پارسیان، بانک سامان، بانک پاسارگاد، بانک دی، بانک کارآفرین و غیره… متعلق به هزار فامیل حاکم متشکل از آخوندها و پاسداران هستند.

البته قصهٴ چپاولگری بانکها در این مختصر نمی‌گنجد و چپاولگری رژیم به بانکها محدود نمی‌شود و چپاولگری بانکها هم به رباخواری محدود نمی‌شود از جمله خود رسانه‌های رژیم نوشتند که بانکها الآن از رباخواری به زمین‌خواری و مسکن‌خواری رو آورده‌اند، خلاصه این آخوندها از هزار راه ملت ما را می‌چاپند و پوستشان را می‌کنند، اما دیر و دور نیست که این وضعیت زیر و رو بشود.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d81387b9-40a1-48cf-ad45-d7c73b0d14e0"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات