728 x 90

اخبار آفریقا,

اعتراضات و درگیریهای دانشجویان با پلیس در آفریقای جنوبی + فیلم

-

پلیس و دانشجویان آفریقای جنوبی روز دوشنبه بار دیگر در ژوهانسبورگ، پایتخت این کشور با یکدیگر درگیر شدند
پلیس و دانشجویان آفریقای جنوبی روز دوشنبه بار دیگر در ژوهانسبورگ، پایتخت این کشور با یکدیگر درگیر شدند
درگیریهای دانشجویان و پلیس در ژوهانسبورگ، پایتخت آفریقای جنوبی در روز دوشنبه ادامه یافت و منجر به دستگیری 11 دانشجو گردید. درگیریهای روز دوشنبه در ادامه درگیریها و اعتراضات دانشجویی است که از اواسط ماه گذشته میلادی در مخالفت با افزایش ناگهانی شهریه‌ها آغاز شد.

در حال حاضر شهریه ورود به دانشگاهها در آفریقای جنوبی بین ۱۹۰۰ تا ۳۸۰۰ یورو در سال است. بر اساس اعلام دولت این رقم برای سال تحصیلی ۲۰۱۷، هشت درصد افزایش خواهد یافت.

دانشجویان معترض خواستار تحصیل رایگان و بدون تبعیض اند. به گفته آنان، سیاه پوستان قربانی تبعیض نژادی نظام آموزشی آفریقای جنوبی اند.

بر اساس آمار هر ساله بیش از ۲۷ درصد از دانشجویان سفید پوست از دانشگاه فارغ‌التحصیل می‌شوند در صورتی که این رقم برای سیاه پوستان تنها کمی بیش از ۵ درصد است.

یکی از دانشجویان معترض در این باره می‌گوید ”اگر ما از تحصیل عقب بمانیم این تقصیر دانشجویان نیست بلکه مقصر دولت است. برای این‌که نمی‌توانند با یک بحران ملی مقابله کنند. این بحران دیروز به وجود نیامده، سال‌های سال است که وجود دارد و اکنون به این مرحله رسیده است“.

دولت آفریقای جنوبی در واکنش به اعتراضات دانشجویی تعدادی از دانشجویان را از ادامه تحصیل معلق کرده است. این افراد در اعتراض به تصمیم دولت دست به اعتصاب‌غذا زده‌اند.

یکی از این دانشجویان اعتصابی در این باره می‌گوید ”ما دانشجویان تعلیق شده اعتصاب‌غذا کردیم برای این‌که به‌صورت غیرقانونی محروم شده‌ایم. هیچ دلیل قانونی و مشروعی برای تعلیق ما ارایه نشده است. این کار را کرده‌اند تا جنبش دانشجویی را به سکوت وادارند“.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/51b71dea-244d-4e8a-bb3a-519ba1e8c3cc"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات