728 x 90

سوريه,

فرانسوا اولاند خواهان طرح اتهام جنایات جنگی علیه روسیه است

-

فرانسوا اولاند رئیس‌جمهور فرانسه
فرانسوا اولاند رئیس‌جمهور فرانسه
فرانسوا اولاند رئیس‌جمهور فرانسه روز دوشنبه 19 مهر 95 اعلام کرد روسیه ممکن است در ارتباط با بمباران حلب دومین شهر بزرگ سوریه با اتهام جنایات جنگی روبه‌رو شود. رئیس‌جمهور فرانسه به شبکه تی‌ام سی فرانسه گفت این پرونده ممکن است در دیوان جنایی بین‌المللی تشکیل شود.

فرانسوا اولاند همچنین گفت شاید با ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه که قرار است هفته آینده از فرانسه بازدید کند ملاقات نکند. روسیه هفته پیش قطعنامه پیشنهادی فرانسه و اسپانیا را که خواستار پایان بمبارانها در سوریه می‌شد را وتو کرد.

فرانسوا اولاند به شبکه تی‌ام سی گفت: 'امروز هستند کسانی (در سوریه) که قربانی جنایات جنگی می‌شوند. کسانی که مرتکب این اعمال می‌شوند باید در دیوان جنایی بین‌المللی مسئول شناخته شوند'.

رئیس‌جمهور فرانسه افزود: 'اگر او (پوتین) را بپذیرم، به او خواهم گفت که این رفتار غیرقابل قبول است. همچنین به‌طور جدی می‌تواند بر وجهه روسیه اثر بگذارد'.

درخواست فرانسوا اولاند برای تحت پیگرد قرار دادن روسیه در حالی مطرح شد که ژان مارک ارو وزیر خارجه فرانسه گفت کشورش به‌دنبال راهی برای دادستان دیوان جنایی بین‌المللی می‌گردد تا تحقیقات قضایی در مورد حملات به بخش شرقی حلب را شروع کند.

ژان مار ارو وزیرخارجه فرانسه نیز به رادیو فرانسه بین‌المللی گفت بمباران روسیه در حلب جنایت جنگی بوده است و همه کسانی که در بمباران حلب شرکت دارند از جمله رهبران روسیه باید محاکمه شوند. وی گفت با دادگاه لاهه صحبت می‌کند تا این تحقیق را شروع کند.

جان کری وزیر خارجه آمریکا هم هفته پیش خواستار طرح اتهام جرایم جنگی شد و گفت حملات روسیه و سوریه به بیمارستانها ربطی به حملات 'تصادفی' ندارد و بخشی از یک استراتژی عامدانه است.

دیوان جنایی بین‌المللی با هدف تعقیب و اجرای عدالت در مورد مسببان بدترین جنایات از جمله نسل کشی، جنایت علیه بشریت و جنایات جنگی تشکیل شده است.
تا کنون فقط متهمانی از آفریقا در این دادگاه محاکمه شده‌اند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d3745f42-b026-45a0-b614-2756119454a6"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات