728 x 90

تعطيلى واحدهاى صنعتى و توليدى,

تعطیلی شرکت صنایع فروآلیاژ ایران در ازنا

-

 -
-
روز شنبه 17 مهرماه 95 خبر از تعطیلی دیگری از کارخانه‌های کشور در شهر ازنا، شهر کوچکی که نیازمند چنین واحدهای صنعتی برای امرار معاش مردم است، خبرساز شد. یکی از کارگران این شرکت به‌نام ”م-د “تولیدکننده فروسیلیسیم گفت: مشکلات ما از سال گذشته شروع شده و حقوق و مزایای ما به طرق مختلف هر ماه نسبت به ماه قبل کمتر شده است.
 
 


”م-د “اضافه کرد که حقوق هر کدام از آنها نسبت به پارسال حدود ۷۰۰ هزار کمتر شده است و در این ایام شروع مدارس شرمنده زن و بچه‌هایشان شده‌اند.

”م. ص“ یکی دیگر از کارگران حاضر در تجمع می‌گوید: قرارداد کاری ما از سال گذشته به این طرف چند بار دست خوش تغییرات شده است، از ۶ ماه به ۳ ماه و در نهایت به یک ماه رسیده است و حالا که کلاً می‌گویند از سر ماه اخراج هستید.
 
شرکت صنایع فروآلیاژ ایران با حدود ۶۳۰ کارگر و به‌عنوان بزرگترین تولیدکننده فروسیلیسیم در ایران و یکی از فعالترین کارخانجات استان لرستان و بزرگترین کارخانه شهرستان ازنا می‌باشد که با خاموشی هر سه کوره تولیدی این کارخانه و اعلام صریح کارفرما مبنی بر اخراج ۵۰۰ نفر از پرسنل، ظاهراً حال و روز خوشی ندارد. اما نمایندگان کارفرما درباره ورشکستگی کارخانه دلایلی را بیان می‌کنند که مشابه تمامی موضوعاتی است که سایر کارخانه‌های مهم ایران را به تعطیلی کشانده است.
 


با توجه به مشکلات واردات بی‌رویه محصول مشابه این کارخانه از کشور چین و عدم حمایت از تولید داخلی و نبود بازار فروش محصول در داخل کشور و همچنین به علت پایین بودن قیمت صادرات محصول تولیدی کارخانه و عدم همخوانی قیمت تمام شده آن با قیمت فروش، این کارخانه قادر به ادامه فعالیت نیست و مجبور به تعطیل آن شده‌اند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b3f563c9-8536-400a-b395-c003fc847cbd"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات