728 x 90

-

اعلام بن‌بست سرکوب در نمایش جمعه

-

 -
-
لطفاً به این جمله که از بلندگوی نمایش جمعهٴ این هفته تهران اعلام شده دقت کنید: «بدانید عزیزان اگر امر به معروف و نهی از منکر در بین ما نباشد حکومت اسلامی ساقط می‌شود».

بهتر و روشن‌تر از این نمی‌شد واقعیت آن چه را که نظام ولایت تحت عنوان «امر به معروف و نهی از منکر» دنبال می‌کند، بیان کرد. اقداماتی در جهت حفظ نظام که توقف آنها به «ساقط شدن» حاکمیت آخوندی راه می‌برد.

پس به‌سادگی می‌توان نتیجه گرفت که از نظر این رژیم امر به معروف و نهی از منکر تنها پوشش یا اهرمی است برای سرکوب. زیرا می‌دانیم اصلی‌ترین عامل حفظ نظام سرکوب است.

اما واقعیت این است که آخوندها مدتی است در استفاده از این اهرم با مشکل جدی مواجه هستند. رسانه‌های رژیم، پیاپی اخباری را منتشر می‌کنند که چطور دختران و پسران جسور و بی‌باک، آخوندها و بسیجیهایی را که می‌خواهند تحت همین عنوان مزاحمشان بشوند، کتک زده و گوشمالی می‌دهند. برای نمونه،  يکبار رسانه‌های حکومتی عکسی از یک آخوندی کتک خورده به نام علی بهشتی را چاپ کردند و نوشتند:

«بنا بر گزارش‌ها علی بهشتی... پس از آن که به دو دختر جوان در خیابان نسبت به نوع پوشش‌شان اعتراض کرده‌ بود، از سوی یکی از این دختران مورد ضرب و شتم قرار گرفته و بر اثر این ضربات بیهوش و راهی بیمارستان شد». ماشاءالله به ضرب شست دختران خشمگین.

یا در موردی دیگر، روز 27شهریور رسانه‌های آخوندها با وحشت نوشتند: «یک روحانی به جهت تذکر لسانی با 3نفر درگیر شده که یک نفر از آنها اقدام به مجروح نمودن سخت وی می‌نماید».

در یک مورد دیگر هم، رسانه‌های رژیم، کتک خوردن آخوندی به نام اکبر مرندی به دست جوانهای بی‌باک و جسور را بازتاب دادند و نوشتند: «اکبر مرندی مسئول دفتر سابق امام جمعه مرند، به هنگام امر به معروف مورد ضرب و شتم قرار گرفت و دچار شکستگی استخوان شد و به‌شدت آسیب دید».

مدتی پیش هم آنطور که خود رسانه‌های رژیم اعلام کردند، یکی از آخوندهای مرتجع رژیم که تحت عنوان امر به معروف و نهی از منکر قصد مزاحمت شماری از جوانها را داشت، هدف ضرب و جرح قرار گرفت و کشته شد. این صحنه‌ها مزدوران را وحشت‌زده کرده و باعث ریزش آنها شده است. رژیم برای پشتیبانی از این مزدوران در مجلس ارتجاع، قانونی در جهت حمایت از امر به معروف و نهی از منکرکنندگان تصویب کرد، اما این قانون هم هیچ تأثیری نداشت و هم‌چنان که در این نمونه‌ها دیدیم، مزدوران در برابر خشم جوانان ناتوان و شکست خورده هستند.

حالا سؤال این است که چرا رژیم نمی‌تواند تیغ وحشی سرکوب خود را در حمایت از این مزدوران به‌کار بگیرد و جوانان را با استفاده از سلاح مورد حمله و سرکوب قرار دهد؟

در یک کلام می‌داند که قیمت این کار بسا سنگین‌تر است. می داند که در صورت استفاده از سلاح و ابزارهای سرکوب می‌تواند هر یک از این برخوردها به جرقه‌یی برای یک خیزش تبدیل شود و به انفجار انبار عظیم باروت جامعه منجر شود. به همین دلیل است که امام جمعهٴ خامنه‌ای مجبور است در نمایش جمعه تهران پرده را کنار بزند و برای تشویق مزدوران وحشت‌زده به صراحت بگوید توقف امر به معروف و نهی از منکر با عث سقوط نظام خواهد شد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/13ecef9c-0720-4e82-9880-1a9d2b70ce43"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات