728 x 90

سوريه,آوارگان سورى,

جدیدترین تحقیقات سازمان ملل متحد: حمله به کاروان کمکهای انسانی در سوریه هوایی بود

-

بمباران کاروانهای کمک رسانی به شهر حلب
بمباران کاروانهای کمک رسانی به شهر حلب
روز چهارشنبه 14مهر 95 یک کارشناس سازمان ملل‌متحد اعلام کرد تحلیل عکسهای ماهواره‌یی ثبت شده پس از حمله مرگبار به یک کاروان کمک رسانی در شمال سوریه نشان می‌دهد که حمله هوایی بوده است.
در حمله به کامیونهای مشغول تخلیه بار در یک انبار هلال احمر در استان حلب ۱۸ نفر کشته شدند.

لارس بروملی کارشناس سازمان ملل در یک کنفرانس خبری در ژنو گفت: "ما با تحلیل خود دریافتیم که حمله هوایی بوده و فکر می‌کنم چند منبع دیگر هم همین را گفته‌اند."

او افزود: "در مورد حملات هوایی معمولاً اندازه گودال و نوع آن بررسی می‌شود. معمولاً مهماتی که از هواپیما پرتاب شده خیلی بزرگتر از آتش زمینی است."

بروملی همچنین تصاویر ماهواره‌یی تازه‌یی را منتشر کرد که نشان‌دهنده "خسارات جدید خیلی زیاد" در مناطقی است که هدف حمله تمام عیار نیروهای روسیه قرار گرفته است. آمریکا می‌گوید جنگنده‌های روسیه کاروان را بمباران کردند.

ژنرال جوزف دانفورد رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا سه روز پس از حمله به یک کمیته سنا گفت که دو جنگنده روسیه و "بعضی هواپیماهای دیگر" دولت سوریه در زمان حمله در آسمان محل بودند.

او گفت: "من شکی ندارم که روس‌ها مسئول هستند. فقط نمی‌دانم که هواپیمای کدام کشور بمب را انداخت."
مقام های سازمان ملل گفته‌اند که این حادثه می‌تواند جنایت جنگی باشد.

بان کی‌مون دبیرکل سازمان ملل‌متحد یک هیأت تحقیق برای بررسی آن حمله تشکیل داده؛ حمله‌یی که "مشمئز کننده، وحشیانه و ظاهراً عمدی" توصیف کرده است.

بمباران حلب با بمبهای ضدپناهگاه، آتش‌زا و مهمات خوشه‌ای از آن زمان تشدید شده و باعث مرگ حداقل ۴۲۰ نفر و جراحت بیش از هزار نفر دیگر شده است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/03cd71eb-bc68-4a21-b755-030381f4538c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات