728 x 90

قتل عام 67,

نمایشگاه قتل‌عام ۳۰هزار زندانی سیاسی در سال ۶۷ در اوبرویلیه فرانسه

-

گرامیداشت قتل عام شدگان سال 67
گرامیداشت قتل عام شدگان سال 67
در ادامه جنبش فراگیر دادخواهی، در شهر اوبرویلیه فرانسه، نمایشگاهی درباره قتل‌عام 30هزار زندانی سیاسی در سال 67 با حضور منتخبان و شخصیت‌های سیاسی و مذهبی این کشور برگزار شد.

در شهر اوبرویلیه فرانسه نمایشگاهی درباره قتل‌عام 30هزار زندانی سیاسی در سال 67 با حضور منتخبان و شخصیت‌های سیاسی و مذهبی این کشور برگزار شد. شخصیت‌های شرکت کننده در سخنرانی‌های خود، حمایتشان را از جنبش دادخواهی قتل‌عام 67 ابراز کردند و خواهان محاکمه عاملان و آمران این قتل‌عام شدند.

در نمایشگاه قتل‌عام 67 که توسط انجمن 93 در قلب جمهوری و کمیته دفاع از حقوق‌بشر در ایران برگزار شده بود، شهردار این شهر، شماری از منتخبان استان 93 فرانسه و نمایندگان مقاومت ایران حضور داشتند و تعدادی از آنها به سخنرانی پرداختند.
در ابتدای این مراسم فیلمی در مورد قتل‌عام 67 و افشای نوار صوتی آقای منتظری پخش شد و شخصیتها از نمایشگاه بازدید کردند.

در نمایشگاه قتل‌عام در شهر اوبرویلیه فرانسه، سناتور اولین یونه از حزب سوسیالیست فرانسه طی سخنانی، با تأکید بر این‌که رژیم آخوندی دارای بالاترین نرخ اعدام به نسبت جمعیت در جهان است، اعدام‌های کنونی را استمرار قتل‌عام 67 توسط این رژیم دانست، و گفت: به‌نظر من نباید تأخیر کرد و باید (در قبال رژیم ایران) که مردان و زنان و کودکان را اعدام می‌کند، موضع روشنی اتخاذ کرد».

بو علم بن خلوف رئیس پیشین انجمن 93 در قلب جمهوری و از معاونان شهرداری ضمن خیرمقدم به حاضران، به سوابق حمایت این انجام از مقاومت ایران اشاره کرد، و سپس گفت:
این نمایشگاه چهره‌های کسانی را نشان می‌دهد که در ایران قتل‌عام شده‌اند. این ابعاد وحشانیت رژیم فاشیستی (حاکم بر ایران) را نشان می‌دهد که از چندین سال پیش حکومت سرکوبگرانهٴ خود را برقرار کرده است. عنوان این نمایشگاه «جانهای ربوده‌شده» است. قتل‌عام 67 نشان می‌دهد که رژیم در پی خفه‌کردن هر گونه صدا و اعتراضی در جامعه است و هیچ‌کس در اپوزیسیون حق دفاع از آزادی و دموکراسی ندارد. ما در «انجمن ۹۳ در قلب جمهوری» معتقدیم که باید این فجایع و جنایات را افشا کنیم. به همین دلیل انجمن ما این نمایشگاه را با همکاری کمیته حقوق‌بشر در ایران برگزار کرد. ما همبستگی خود را با شما به‌خاطر مبارزه شجاعانه‌یی که در کشورتان به‌پیش می‌برید اعلام می‌کنیم. این مبارزه‌یی است که یار فقید ما مولود آئونیت از سال‌ها پیش از آن حمایت می‌کرد. همچنین می‌خواهم خاطره و تلاش‌های ژاک سالواتور، شهردار پیشین اوبرویلیه را گرامی بدارم که چندی پیش درگذشت. او همواره همبستگی خود را با مردم و سازمان شما اعلام کرده بود.

در فرانسه صداهای زیادی بلند می‌شود، صدها شخصیت و انجمن از شما حمایت کرده‌اند که انجمن ما یکی از آنهاست.کمیته پارلمانی فرانسه برای یک ایران دموکراتیک متشکل از پارلمانترها و سناتورهای متعدد از همهٴ احزاب است که به‌طور مرتب از فعالیتهای شما حمایت کرده‌اند. همچنین ۱۴ هزار شهردار و منتخب از شما حمایت کرده‌اند وکمیته مسلمانان فرانسه که در حمایت از اشرف تأسیس شد، از شما حمایت می‌کند.

ما از فراخوان خانم رجوی برای لغو مجازات اعدام و احترام به حقوق‌بشر و همچنین از برابری بین زن و مرد حمایت می‌کنیم. زیرا وقتی این برابری وجود نداشته باشد، نظام کشور شکننده می‌شود.

فاتیما یائو از اعضای انجمن در رابطه با سرکوب زنان در ایران سخنرانی کرد.
اروپا و دنیا باید فراخوانی برای متوقف شدن اعدامها در ایران بدهد و مسُئولان این جنایات باید به دست عدالت سپرده شوند.
ما مخالف سرسخت علیه اعدام در هر مکان و در هر روندی، جهت نفی کامل اعدام و مجازاتهای غیرعادلانه و غیرانسانی هستیم.

بهزاد نظیری در سخنرانی خود تأکید کرد: «۳۷ سال است که یک نوع خلافت در کشور ما حاکم شده است. روی کار آمدن خمینی در ایران، به این ایدئولوژی که کشتن افراد به‌خاطر عقایدشان را مجاز می‌داند، بعدی جهانی بخشید. به‌دلیل سیاست مماشات، غرب سالیان چشمان خود را بر این واقعیت خونبار کشور ما بسته بود و اجازه داد تا این رژیم به توسعه‌طلبی‌اش در منطقه ادامه دهد و همین وحشیگریها را نسبت به سایر خلق‌های منطقه، در سوریه، یمن، عراق و لبنان مرتکب شود.

معصومه رئوف در سخنرانی خود گفت: «من در شهریور 1360 دستگیر و در یک بیدادگاه 10دقیقه‌یی به 20سال زندان محکوم شدم. همان قاضی که من را محکوم کرد، عکسش در تابلوی جنایتکاران در این نمایشگاه است. بعد از 8ماه موفق به فرار شدم. من در زندان از پاسداران شنیدم که می‌گفتند: «اگر قیام بشود، اول از همه به حساب شما می‌رسیم».

برادر کوچک من احمد رئوف یکی از شهیدان قتل‌عام 67 است. بعد از 28سال هنوز جلادان نه پیکر برادرم را به خانواده‌ام تحویل داده‌اند و نه هنوز گفته‌اند که او را کجا دفن کرده‌اند. احمد هنگام دستگیری، فقط 16سال سن داشت و مانند 30هزار زندانی سیاسی قتل‌عام شده بنا‌ به دستور خمینی حلق‌آویز شد.
ما به دفاع از خاطره و ارزش‌هایی که احمد و دیگر قهرمانان جانشان را برای آن داده‌اند، ادامه خواهیم داد.

سخنران بعدی این مراسم، ژان پیر برار نمایندهٴ پیشین مجلس ملی و شهردار پیشین شهر مونتروی فرانسه با رد سراب میانه‌روی در حکومت آخوندی، گفت:
دوستان ایرانی ما هم‌چون قهرمانان انقلاب و قهرمانان مقاومت فرانسه، تسلیم نمی‌شوند. 120000نفر از وطن‌پرستان ایرانی قیمت عشقشان را به آزادی با جانشان پرداخت کردند.
این جنبش توسط مریم رجوی، یعنی زن رهبری می‌شود که به‌روشنی و با شجاعت خواستار یک ایران دموکراتیک، مبتنی بر جدایی دین و دولت و نفی حکم اعدام، شده است. برای ما موجب افتخار است که با چنین مبارزه‌یی همبستگی داشته باشیم که فقط یک مبارزه برای ایران نیست، بلکه مبارزه‌یی برای آزادی در چهار گوشهٴ جهان است.
فردا خونی که سرزمین ایران را آبیاری کرد، اجازه خواهد داد تا گلهای زندگی شکوفا شوند و تمامی بشریت را روشن کنند.

زاهو مسکین رئیس مشترک کمیته مسلمانان فرانسه علیه بنیادگرایی و برای دفاع از حقوق‌بشر در سخنرانی خود در نمایشگاه اوبرویلیه، با اشاره به سابقه آشنایی و حمایتش از مقاومت ایران، گفت: «من به مبارزه (خانم رجوی) و خواهران و برادرانش درود می‌فرستم این مبارزه‌یی است علیه حکومت مذهبی و بی‌عدالتی در جامعه.

«مقاومت ایران صحبت از ۳۰ هزار اعدام کرد و مقامات رژیم هم از رقم ۳۳۷۰۰ اعدام صحبت کردند. در آن زمان همه سکوت کردند؛ دنیا باید در برابر این‌همه کشتار و ۳۳۷۰۰ اعدام واکنش می‌داد.

در ایران افراد را به‌خاطر قومیت و مذهب اعدام می‌کنند. اما کسی که مردم و این تمدن بزرگ را نمایندگی می‌کند رئیس‌جمهور مریم رجوی است که هیچ تفاوتی بین سنی و شیعه یا بلوچ و کرد و عرب قائل نیست؛ همه باید در صلح و در دموکراسی زندگی کنند؛ و به این دلیل است که ما از سال ۲۰۰۳ به این مبارزه پیوسته‌ایم. این مبارزه با حمایت شما یقیناً ادامه خواهد داشت.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/cde050d8-a6eb-4d45-8d63-89aebe49a3ca"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات