728 x 90

نقض حقوق بشر,انزواى جهانى رژيم ايران,

اعتراض دبیرکل ملل‌متحد به روند فزاینده نقض حقوق‌بشر در ایران

-

بان کی مون، دبیرکل ملل متحد
بان کی مون، دبیرکل ملل متحد
دبیرکل سازمان ملل‌متحد در گزارش جدید خود به مجمع عمومی سازمان ملل‌متحد در مورد وضعیت حقوق‌بشر در ایران، نسبت به روند افزایش یابنده نقض حقوق‌بشر، اعدامهای فزاینده به‌ویژه اعدام نوجوانان، مجازاتهای ضدانسانی از قبیل شلاق زدن، دستگیریهای گسترده و سرکوب پیروان مذاهب و ملیتهای مختلف ابراز نگرانی کرد و خواستار توقف اعدامها توسط رژیم آخوندی شد.

در گزارش بان کی‌مون به مجمع عمومی سازمان ملل‌متحد درباره وضعیت حقوق‌بشر در ایران تحت حاکمیت آخوندها با اشاره به روند فزاینده اعدامها که تنها در سال 2015 به 996تن بالغ شده تأکید شده است. که این میزان اعدام در سال گذشته بالاترین اعدام در دو دهه گذشته بوده است. گزارش تأکید می‌کند:
اعدامها ی انجام شده اغلب مواقع بعد از دادگاههایی هستند که با استانداردهای بین‌المللی تضمین شده در بند 14 میثاق بین‌المللی حقوق مدنی و سیاسی که جمهوری اسلامی از امضاء کنندگان آن می‌باشد ناهمخوان است.

گزارش دبیرکل سازمان ملل به مجمع عمومی ملل‌متحد با یادآوری اعدام تمامی مردان چندین روستا در سیستان و بلوچستان، درباره اعدام زنان و شهروندان خارجی توسط دژخیمان رژیم می‌افزاید:
دریافت گزارشات مبنی بر اعدام زنان و شهروندان خارجی هم‌چنان ادامه دارد. در فاصله ژانویه 2015 تا ژوئن 2016، دست‌کم 15 زن اعدام گردیده‌اند و دست‌کم 20 شهروند خارجی (اکثراً از افغانستان) اعدام شدند و این در حالی است که بیش از 1200نفر زیر اعدام هستند. در ادامه این گزارش آمده است:
دستکم 50 اعدام در ملأعام در سال 2015 و حداقل 10 مورد در نیمه اول سال 2016 رخ داده است. که در برخی از این اعدامها کودکان نیز حضور داشته‌اند. دبیرکل در رابطه با ادامه مستمر این اقدام غیرانسانی، بی‌رحمانه و تحقیر کننده ابراز نگرانی می‌کند.

دبیرکل سازمان ملل در گزارش خود ضمن ابراز نگرانی نسبت به اعدام نوجوانان توسط رژیم آخوندی و با یادآوری گزارشات کمیسر عالی حقوق‌بشر ملل‌متحد و گزارشگر ویژه حقوق‌بشر سازمان ملل در مورد وضعیت حقوق‌بشر در ایران به اجلاس شورای حقوق‌بشر، تأکید کرد: طبق گزارشات در مارس 2016، دست‌کم 160 نوجوان خاطی زیر حکم اعدام قرار داشتند.

بان کی‌مون در گزارش خود با یادآوری وعده‌های دروغین آخوند روحانی مبنی بر بهبود آزادی بیان در نظام آخوندی تأکید می‌کند که برخلاف این وعده‌ها، در دوران آخوند روحانی، نه تنها پیشرفتی در زمینه آزادی بیان در جمهوری اسلامی مشاهده نشده بلکه این وضعیت در این دوران رو به قهقرا رفته است

دبیرکل سازمان ملل‌متحد در گزارش جدید خود به مجمع عمومی سازمان ملل همچنین نسبت به شکنجه در زندانهای رژیم، رفتار و مجازات تحقیرآمیز و غیرانسانی، استفاده گسترده از حبسهای انفرادی، دستگیریهای سیستماتیک و گسترده خبرنگاران و فعالان اینترنتی، دادگاههای ناعادلانه، عدم دسترسی به خدمات پزشکی و شکنجه‌ها و بدرفتاریها در زندانها و همچنین تبعیض مستمر علیه زنان و اقلیتها ابراز نگرانی عمیق کرده است.

بان کی‌مون در این گزارش یکبار دیگر خواستار توقف اعدامها در ایران تحت حاکمیت آخوندها به‌ویژه اعدام نوجوانان و کسانی که هنگام ارتکاب جرم انتسابی زیر 18سال سن داشتند گردید.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/196e5594-6e67-427f-999e-846a409d402a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات