728 x 90

آلبرتو نيسمن - آرژانتين,

رئیس‌جمهور آرژانتین: به‌سختی می‌توان باور کرد که نیسمن اقدام به خودکشی کرده باشد

-

مائرو ماکری، رئیس‌جمهور آرژانتین
مائرو ماکری، رئیس‌جمهور آرژانتین
مائرو ماکری، رئیس‌جمهور آرژانتین، در مصاحبه با میامی هرالد و سی.ان.ان اسپانیایی، گفت: «به‌سختی می‌توان باور کرد که نیسمن اقدام به خودکشی کرده باشد. در ارتباط با آن ساعتها و روزها... علائم و واقعیت‌های بیش از اندازه‌یی وجود دارد که با خودکشی هم‌خوانی ندارند».

میامی هرالد ضمن انتشار این خبر خاطرنشان کرد که موضعگیری ماکری کمی بعد از گزارش اخیر روزنامه کلارین آرژانتین در 24سپتامبر صورت گرفت که در آن از یک مقام ارشد اطلاعاتی دولت کرشنر نقل‌قول شده بود، مأموران (رژیم) ایران و ونزوئلا، با حمایت هواداران دولت کرشنر، نیسمن را به قتل رسانده‌اند.

خیمه استیوسو این مقام پیشین اطلاعاتی، اظهارات مذکور را در یک جلسه استماع دادگاه پشت درهای بسته در ماه فوریه بیان کرده است.

قاضی شهید آرژانتینی که درباره بمب‌گذاری تروریستی بوئنوس‌آیرس در سال 94 و دست‌داشتن بالاترین مقامات رژیم آخوندی در این جنایت تحقیق می‌کرد، روز 18ژانویه 2015 در خانهٴ خود به قتل رسید. قتل او تنها چند ساعت قبل از استماع برنامه‌ریزی‌شده در کنگرهٴ آرژانتین صورت گرفت که قرار بود قاضی نیسمن طی آن، شواهدی را از زد و بند دولت وقت آرژانتین با رژیم آخوندی برای لاپوشانی نقش رژیم در بمب‌گذاری مرکز آمیا، ارائه کند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/4c5afb37-fc40-468d-8459-d324ef4ac90b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات