728 x 90

اخبار دانشجویی,

اخاذی دولت آخوندی و خشم و خروش دانشجویان

-

تجمع اعتراضی دانشجویان دانشگاه تهران - آرشیو
تجمع اعتراضی دانشجویان دانشگاه تهران - آرشیو
دولت ورشکسته آخوند حسن روحانی برای تأمین کسری بودجه در سال جاری با گران کردن مایحتاج اولیه زندگی نظیر آب، برق و نان، دست در جیب مردم کرد. اما این اقدامات ضد‌مردمی نتوانست گرهی از کار این دولت در گل مانده را باز کند، لذا این بار قصد دارد دانشجویان را ضمن کم کردن امکانات مورد نیاز دانشجویی از قبیل خوابگاه و.. به بهانه‌های مختلف سرکیسه کند.

در زمینه عدم امکانات مناسب در دانشگاهها و قصد دولت برای چاپیدن دانشجویان به بهانه سنواتی،

روزنامه حکومتی اعتماد8مهر95 می‌نویسد: ”امکانات دولت اجازه قرار دادن هزینه مناسب به دانشگاهها را نمی‌دهد و برای همین دانشگاهها با کمبود شدید بودجه مواجه شده‌اند و این کمبود را باید یا از طریق دریافت برخی هزینه‌ها از دانشجویان تأمین کنند (که در مجموع هم بودجه قابل توجهی برای دانشگاه فراهم نمی‌کند اما پرداختنش برای دانشجویان سنگین است) یا با مهلت گذاشتن برای فارغ‌التحصیلی بخشی از هزینه‌های خود را کم کنند، برای همین است که این کلاف سردرگم تبدیل به مسأله می‌شود“..

اخاذی جدید دولت ضد‌مردمی از دانشجویان به بهانه سنواتی، در شرایطی است که پیش از این با گران کردن خدماتی نظیر تغذیه، سرویس ایاب و ذهاب، دانشجویان را تا سرحد امکان سرکیسه کرده‌اند.

دانشجویان آزاده در اعتراض به همین اقدامات و اخاذیها، به‌طور گسترده دست به اعتراض زده‌اند

دانشجویان دانشگاه خواجه نصیر در فراخوان برای تجمع در10مهر بیانیه‌ای صادر کرده‌اند که در آن به مشکلات زیر اشاره شده است: ”

۱- وضعیت نابسامان خوابگاهها و اخذ هزینه‌های ظالمانه:
... هرساله ساله دانشگاه با کمبود ظرفیت خوابگاهها مواجه است که مشکلات روانی و اجتماعی عدیده‌ای برای دانشجویان به وجود آورده است. با اضافه شدن خوابگاه خودگردان حافظ و صدرا نیز دانشگاه برخلاف قوانین دانشجویان را موظف به پرداخت هزینه‌های گزاف کرده است.

۲- تخلف اجرای قانون سنوات:
طبق قانون ابلاغی تاریخ ۱۳۹۳/۱۲/۲۴وزارت علوم ماده ۱۵ و ۳۳، تنها دانشجویان روزانه ورودی ۹۳ به بعد در صورت طول کشیدن دوره کارشناسی به بیش از هشت ترم و دوره ارشد به بیش از چهار ترم موظف به پرداخت هزینه برای دروس افتاده و حذف شده می‌باشند. همچنین دانشگاه موظف به تأمین خوابگاه برای دانشجویان روزانه سنواتی ورودی ۹۳ به قبل و اخذ هزینه عادی برای غذا می‌باشد.

۳- کیفیت پایین غذا و افزایش قیمت:
کیفیت پایین غذا و برنامه‌ریزی دانشگاه برای خصوصی‌سازی سلفها در راستای رفع تکلیف و مسئولیت از خود نیز بر احدی پوشیده نیست“.

البته اقدامات ضددانشجویی دولت روحانی منحصر به موارد فوق نیست، بلکه بودجه‌هایی را نیز که برای ارایه خدمات به دانشجویان در نظر گرفته شده را بالا کشیده است.

معاون وزیر فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت رژیم ضمن اشاره به وضعیت نامناسب خوابگاههای دانشجویی، در مورد کمبود بودجه دولتی برای خوابگاه سازی و بازسازی خوابگاهها می‌گوید: ”قرار بود 8 میلیارد تومان بودجه از محل هزینه‌های دانشجویان انصرافی به این بخش اختصاص داده شود اما متأسفانه بودجه خزانه صفر شد و نتوانستیم این مبلغ را دریافت کنیم“.

با وجود همه مشکلاتی که نظام فاسد ولایت‌فقیه و دولت ضد‌مردمی روحانی بر سرراه دانشجویان قرارداده است، اما نتوانسته است دانشگاه و دانشجویان را از جوش وخروش بازدارد، چنان‌چه سال جدید تحصیلی جدید، با موجی از خشم و اعتراض دانشجویان شروع شد.

تحصن و اعتراض دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف، دانشگاه تهران، دانشگاه امیر کبیر و... گویای این واقعیت است که دانشگاه در مقابل فشارهای سیاسی و صنفی این رژیم ضد علم، ضد دانشگاه و ضد دانشجو نه تنها سر تسلیم فرود نمی‌آورد، بلکه هم‌چنان با ایستادگی و اعتراض خواسته‌های برحق خود را از حلقوم این رژیم ضد‌مردمی باز خواهند ستاند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ac83ccc3-8e3c-4f55-aa78-90a7c43f3390"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات