728 x 90

سوريه,آوارگان سورى,

بان کی‌مون: استفاده از بمبهای تخریبی در حلب، جنایت جنگی است

-

بان کی مون
بان کی مون
بان کی‌مون دبیرکل سازمان ملل‌متحد کسانی که از بمبهای تخریبی برای حمله به حلب استفاده می‌کنند را جنایتکاران جنگی توصیف کرد. وی روز چهارشنبه 7شهریور طی سخنانی در نشست «دفاع از غیرنظامیان در نبردهای مسلحانه» شورای امنیت سازمان ملل گفت: صبح امروز با خبر حمله به دو بیمارستان در حلب از خواب بیدار شدیم. کسانی که در این شهر از بمبهای تخریبی استفاده می‌کنند، نسبت به رفتار خود آگاه بوده و می‌دانند که در حال انجام جنایت جنگی هستند."

وی افزود: "لحظه بمباران را تصور کنید؛ اعضای انسانها مجروح شده، کودکان در رنجی بی‌پایان به‌سر می‌برند، درد کشیده و می‌میرند. آنها جایی برای رفتن و حتی امیدی برای پایان این سختیها ندارند."

بان کی‌مون با بیان این‌که حتی وضع کشتارگاه از شرایط حلب انسانی‌تر است، گفت: بیمارستانها، کلینیک ها، آمبولانس‌ها و کارکنان بهداشت در حلب پیوسته هدف حمله قرار می‌گیرند.
به گفته دبیرکل سازمان ملل‌متحد "95 درصد پزشکان حلب از آغاز جنگ تا کنون یا از شهر خارج شده و یا کشته شده‌اند. این جنگ، جنگ با کارکنان بهداشت سوریه است."

وی افزود: «"جامعه جهانی تفاوتی میان اعضای سازمان ملل، شورای امنیت و دبیرکل سازمان ملل قائل نیست. به نظر آنها جهان مردم حلب را رها کرده است و آنها را در غم خود تنها گذاشته است."
بان کی‌مون در پایان تأکید کرد: مفاد حقوق بین‌الملل کاملاً روشن است؛ باید از کادر پزشکی، سازمانهای بهداشت و سلامت و آمبولانس ها، بیماران و مجروحان محافظت شود. حمله عمدی به بیمارستان جنایت جنگی و ممانعت از رسیدن به امکانات اولیه بهداشتی نقض حقوق‌بشر است.".
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/80e3d523-8329-4f09-8358-06b95e006786"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات