728 x 90

آغاز سال تحصيلى جديد,

بیانیه جمعی از زندانیان سیاسی سابق دهه ۶۰ در تبریز به‌مناسبت اول و ۵مهر

-

به مناسبت اول مهر
به مناسبت اول مهر
دانشجویان و دانش‌آموزان و فرهنگیان آگاه و آزادیخواه
به‌مناسبت باز شدن دانشگاهها و مدارس این کانونهای آزادی و آگاهی و علم را به شما تبریک می‌گوییم.

آغاز مهرماه یادآور خاطره‌های مهر سال ۶۰ می‌باشد که در تمامی زندانها و کوچه خیابانهای ایران و همچنین در شهر ما تبریز اعدامهای دسته‌جمعی انجام می‌گرفت ٬ ثریا ابوالفتحی (دانشجو)، غلامرضا طهماسبپور (دانشجو)، کریم فطن (دانش آموز)، اکبرقدیری (دانش آموز) و... . و همچنین روزنامه‌های آن زمان در ۵ مهر۶۰ لیست بلند بالایی از اسامی افرادیکه فقط و فقط به‌خاطر آزادی مردم برخاسته بودند و با دادن شعار شاه سلطان خمینی مرگت فرا رسیده، رأس نظام دیکتاتوری را نشانه رفته بودند، اعدام و پرپر شدند و بعد از آنهم دستگیریها و اعدامهای بهترین جوانان این مرز و بوم به عناوین مختلف ادامه داشت تا قتل‌عام ۶۷ ٬که معلمینی مثل محمد طریقت و... جان خود را فدا کردند تا رسم و سنت آزادگی و ایستادگی را از خود بجا بگذارند.

یاد و نام تمامی شهدا به‌خصوص شهدای دانش‌آموز ٬ دانشجو و معلمین را گرامی می‌داریم و می‌بینیم که بعد از ۲۸ سال چگونه این خونهای پاک و بناحق ریخته شده گریبانگیر ظالمان و دجالان حاکمیت شده است.

از تمامی جوانان و آزادیخواهان می‌خواهیم تا به بار نشستن این جنبش دادخواهی از پا ننشینید و با پیوستن به این جنبش گامی بزرگ در مسیر آزادی بردارید.

جمعی از زندانیان سیاسی سابق دهه ۶۰ در تبریز 30شهریور95.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/16255ab0-ee8f-49bc-ba04-d760b592bb48"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات