728 x 90

آغاز سال تحصيلى جديد,

بیانیه سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران به‌مناسبت فرا رسیدن سال تحصیلی جدید

-

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران
سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران
تهران - بیانیه سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه
به‌مناسبت فرا رسیدن سال تحصیلی جدید
سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه آغاز سال تحصیلی جدید را به کلیه دانش آموزان، خانواده‌های کارگری و معلمان تبریک گفته و سالی سرشار از موفقیت و سرافرازی را برای کلیه دانش‌آموزان و دانشجویان سراسر کشور آرزومند است.

رانندگان و کارگران شرکت واحد تهران و حومه و کلیه کارگران حمل و نقل شهری در سراسر کشور بخشی از مجموعه وسیع خدمات رسانی به محصلین و خانواده‌های آنان هستند. برای ما هم‌چون معلمان و مجموعه کارکنان بخش آموزش و پرورش خدمت به کودکان، نوجوانان و جوانان کشور افتخار و تعهد بزرگی است که لحظه‌یی از آن کوتاهی ننموده‌ایم. اما متأسفانه شاهد بوده‌ایم که مسئولان دولتی نه تنها ارزشی برای ما کارگران و حق و حقوقمان قائل نبوده‌اند بلکه حتی در ناحقی و ظلم نسبت به آموزگاران کشور نیز کوتاهی نکرده‌اند. بسیاری از معلمان با مشکل دستمزدهای ناچیز و ناامنی شغلی دست به گریبان هستند و هر گاه نمایندگان آ‌نها تلاش کرده‌اند که نسبت به دریافت حقوق اولیه خود کوشا باشند مورد غضب حاکمیت قرار گرفته و بازداشت و زندانی شده‌اند. اذیت و آزار نمایندگان معلمان و به‌طور مشخص فعالان کانون صنفی معلمان ایران در سالهای اخیر به اوج خود رسیده است. در عین‌حال پرونده‌سازی و سرکوب بخشهای مختلف کارگری از جمله نمایندگان سندیکای کارگران شرکت واحد بی‌وقفه در سالیان اخیر ادامه داشته است. این در حالیست که وضعیت مدارس کشور، واپسگرایی و سیاستهای خصوصی‌سازی در نظام آموزشی به‌طور فزاینده‌یی گسترش پیدا کرده و تبدیل به یک بحران لاینحل در نقاط مختلف کشور شده است. درعین‌حال، هر ساله دهها هزار کودک به‌دلیل این سیاستهای مخرب و فقر و فلاکت و نابسامانی خانواده‌هایشان از مدارس بیرون رانده شده‌اند، به‌نحوی که بنا بر آمار رسمی تعداد کودکان کار و بازمانده از تحصیل در ایران بیش از سه میلیون نفر است.

تصور نکنید که در ایران امکانات مالی و مادی وجود ندارد! این کشور آن‌قدر ثروت دارد که بتواند کلیه کودکان کار را به مدارس بازگرداند، والدین آنها را با دستمزدهای مناسب به اشتغال درآورد و یا مشمول بیمه بیکاری نماید، به معلمان دستمزدهای شایسته پرداخت نماید و امنیت شغلی را برای کلیه کارگران و معلمان و پرستاران و زحمتکشان کشور تأمین کند. اما سرمایه‌داران و اختلاس گران و چپاول و غارت اموال عمومی توسط آ‌نها و حامیان دولتی‌شان اجازه نمی‌دهد کارگران و خانواده‌های کارگری از چنین امکانات ابتدایی و حق و حقوق اولیه‌ای برخوردار گردند.

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه ضمن تبریک مجدد به‌مناسبت فرا رسیدن سال تحصیلی خواهان برخورداری تمام کودکان کشور از آموزش و پرورش رایگان و با کیفیت برابر بوده و تأکید می‌کند که نه تنها کار کودکان باید ملغی گردد بلکه وضعیت معیشتی آنها و خانواده‌هایشان می‌بایست در الویت جامعه و در رأس برنامه‌های دولتی قرار گیرد. سندیکای کارگران شرکت واحد همچنین خواهان توقف اذیت و آزار و تعقیب و بازداشت کارگران و معلمین می‌باشد. تشکل یابی مستقل و تأمین معیشت با استانداردهای رفاهی شناخته شده بین‌المللی برای کارگران، معلمان و پرستاران کشور حق مسلم ما می‌باشد و باید به‌رسمیت شناخته شود. ما همچنین ضمن تبریک روز تکریم بازنشستگان در ۶ مهرماه، خواهان بهبود وضعیت معلمان و کارگران بازنشسته کشور هستیم.

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه
۱مهر ۱۳۹۵.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b62dfddf-4617-4988-b2b7-c2f954ba62f3"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات