728 x 90

سوريه,

ریاض حجاب: اسد مشروعیت خود را از دست داده و ماندنش به قدرتهای خارجی وابسته است

-

ریاض حجاب هماهنگ‌کننده مذاکره‌کننده اپوزیسیون سوریه
ریاض حجاب هماهنگ‌کننده مذاکره‌کننده اپوزیسیون سوریه
ریاض حجاب هماهنگ‌کننده مذاکره‌کننده اپوزیسیون سوریه در نشست وزرای خارجه کشورهای حامی اپوزیسیون سوریه در نیویورک اعلام کرد، سر رژیم، بشار اسد، مشروعیت خود و کنترل زمین را از دست داده و بقای او دیگر به‌خاطر دخالت نیروهای خارجی است، وی بشار اسد را مسئول ویرانی در کشور دانست.

به گزارش اورینت تلویزیون اپوزیسیون سوریه وی افزود راه‌حل سوریه در گرو اجرایی کردن قطعنامه‌های سازمان ملل‌متحد مربوط به رفع محاصره مناطق در سوریه است. وی بر این نکته تأکید کرد که جامعه جهانی باید اجرای این قطعنامه‌ها را تضمین کند.

ریاض حجاب دیدگاه اپوزیسیون سوریه در مورد آینده این کشور را توضیح داد و گفت: اینکار از طریق اجرای گفتگو در مرحله گذار که با کنار رفتن بشار اسد شروع می‌شود، پیش خواهد رفت. سپس یک هیأت حکومت انتقالی با اختیارات کامل تشکیل خواهد شد و نهایتاً با گذار نهایی از طریق برگزاری انتخابات محلی و قانونگذاری و ریاست‌جمهوری تکمیل می‌شود.

وی افزود هدف این دیدگاه ایجاد یک سیستم حکومتی جدید برای حفظ وحدت کشور و حفاظت از نهادهای آن و این‌که کلیه فرزندان کشور را نمایندگی کند، می باشد.

هماهنگ‌کننده مذاکره‌کننده اپوزیسیون سوریه توضیح داد این دیدگاه نیز دارای مکانیزمهای عملی جهت تضمین عمل هیأت حکومت انتقالی با تمامی اختیارات اجرایی به‌منظور ممانعت از دخالت خارجی و خارج کردن کلیه جنگجویان خارجی از کشور است، همزمان طرحی برای مقابله با تروریسم نیز در دست دارد.

وی همچنین توضیح داد، دیدگاه اپوزیسیون برای حل سوریه بر اساس خواسته‌های مردم سوریه قابل تغییر و ارتقاء است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/96ce9e5d-c73b-48d5-a70d-fa4923421869"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات