728 x 90

سوريه,

۳۰تن از سناتورهای آمریکا: پرواز هواپیماهای روسی از ایران، نقض برجام و قوانین بین‌المللی است

-

پرواز جنگنده های روسی از پایگاه هوایی نوژه همدان
پرواز جنگنده های روسی از پایگاه هوایی نوژه همدان
30تن از سناتورهای جمهوریخواه کنگره آمریکا با امضای نامه‌یی که قرار است به باراک اوباما داده شود، پرواز هواپیماهای روسیه از پایگاه هوایی نوژه همدان علیه رزمندگان سوری به جای داعش را نقض برجام و نقض احکام شورای امنیت دانستد.
در این نامه که قرار است به جان کری وزیر خارجه آمریکا داده شود سؤال شده: «آیا روسیه این حملات هوایی را با تصویب شورای امنیت سازمان ملل انجام می‌دهد؟ …» .

جان باراسو، سناتور جمهوری خواه کنگره آمریکا که در نوشتن این نامه پیش‌قدم شده بود، گفته است: «حملات روسیه؛ ضمن نقض توافق هسته‌ای، نقض طرح سازمان ملل حاوی لغو تحریم‌ها علیه رژیم ایران نیز هست» .

وی با اشاره به این‌که در هدف قرار دادن مخالفان سوریه با استفاده از پایگاهی در ایران، مجوزی از شورای امنیت سازمان ملل وجود ندارد؛ تأکید کرده است این موضوع نیز خلاف احکام آن شورا مبنی بر ممنوعیت تامین، فروش یا انتقال اسلحه به رژیم ایران است».

سناتور جان باراسو گفت: «روس‌ها مجوزی دریافت نکرده‌اند، رژیم ایران نیز تاییدی دریافت نکرده و به نظر من این به‌معنای نقض قوانین توسط دو کشور است» .
در این نامه با تأکید بر عدم تلاش اوباما جهت اعمال تحریم‌ها علیه رژیم ایران، آمده است: رژیم ایران احکام شورای امنیت سازمان ملل را نقض می‌کند، و این موضوع باید مشخص شود تا آن چه لازم است در مورد این نقضها انجام شود» .
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/37196475-ac50-4218-b382-1dd607908fc2"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات