728 x 90

انتقال مجاهدین به آلبانی و سایر کشورها,

فراخوان لرد تونی کلارک و لرد کاتر به محاکمه عاملان قتل‌عام ۳۰هزار زندانی سیاسی در سال ۶۷

-

لرد کاتر از حزب لیبرال دموکراتو لرد کلارک رئیس پیشین حزب کارگر
لرد کاتر از حزب لیبرال دموکراتو لرد کلارک رئیس پیشین حزب کارگر
در یک جلسه بحث و گفتگوی پارلمانی در مجلس اعیان انگلستان که به اجرا و ترویج مادهٴ 18 اعلامیهٴ جهانی حقوق‌بشر درباره آزادی عقیده و آزادی‌های مذهبی اختصاص داشت، لرد کلارک رئیس پیشین حزب کارگر و لرد کاتر از حزب لیبرال دموکرات با تأکید بر حمایت از مقاومت مردم ایران، بر لزوم محاکمه سران رژیم آخوندی به‌خاطر قتل‌عام 30هزار زندانی سیاسی در سال 67 تأکید کردند.

لرد کلارک در سخنان خود در این اجلاس، گفت:
مهم است درک کنیم که وضعیت رو به وخامت حقوق‌بشر در ایران، از جمله آزار و اذیت اقلیت‌های مذهبی در سه دهه گذشته، نتیجه مستقیم فرهنگ مصونیتی است که عاملان آن از آن برخوردارند.

در این زمینه، باید قتل‌عام 30000 زندانی سیاسی در ایران در سال 1988 ذکر و برجسته شود که به‌مدت 28سال توسط غرب و جامعه بین‌المللی نادیده گرفته شده بود و هنوز هم، چنین هست. افشاگریهای تازه از یک فایل صوتی که اخیراً منتشر شد و اطلاعات افشا‌ شده توسط شورای ملی مقاومت اپوزیسیون دموکراتیک ایران، نشان می‌دهد که حداقل 59نفر از آن مقامات مسئول در آن زمان، امروز مقامهای عالی و وزارتی در (رژیم) ایران دارند، از جمله خامنه‌ای و وزیر دادگستری کابینهٴ روحانی، مصطفی‌ پورمحمدی. این نشان می‌دهد، کسانی که به‌طور فعال در سرکوب مردم و نابودی مخالفان درگیرند، به جای پاسخگو بودن، پاداش می‌گیرند. پورمحمدی به‌تازگی در مورد نقش خود در قتل‌عام سال 1988، گفت: «ما به از بین‌بردن کسانی که در جنگ با خدا هستند افتخار می‌کنیم» .

لرد کلارک در ادامه سخنان خود، تأکید کرد:
«اگر هدف ما بهبود وضعیت اقلیت‌های مذهبی در ایران است، بهترین روش برای دولت ما این است که در صحنهٴ جهانی پیشرو باشد و عاملان قتل‌عام سال 1988 را در مقابل یک دادگاه بین‌المللی مورد حسابرسی قرار بدهد. در اجلاس مجلس اعیان انگلستان، لرد کاتر طی سخنان خود، گفت:
(رژیم) ایران سال گذشته تقریباً 1000نفر را به‌دلیل اعتقادات مذهبی و یا سیاسی اعدام کرد.
بسیاری از کسانی که مرتکب قتل‌عام زندانیان سیاسی (در سال) 1988 شدند، هنوز هم به میزان بسیار زیادی در مواضع مسئولیت هستند. بنابراین ساده‌لوحی است که فکر کنیم تغییری وجود خواهد داشت، مگر این‌که جامعه بین‌المللی هزینه را برای مقامات (رژیم) ایران جهت ارتکاب این جنایات علیه اقلیت‌های مذهبی و شهروندان عادی بالا ببرد» .

لرد کاتر در ادامه سخنان خود، اضافه کرد:
من از دولت می‌خواهم، علناً ​​خواستار محاکمه کسانی بشود که مشخص است مرتکب قتل‌عام سال 1988 شده‌اند و تحریم‌هایی روی عاملان تعیین‌شده به‌خاطر نقششان در نقض مستمر (حقوق‌بشر) در آن زمان اعمال کند.

من از دولت می‌خواهم به مریم رجوی گوش فرا دهد که هماهنگی بین ادیان، بین مسیحیان و مسلمانان در آن کشور را سمبلیزه می‌کند و برنامه دموکراتیک 10 ماده‌یی‌اش را بررسی کند. طرح او که کاملاً برای ایران ضروری است، یک مسیر ممکن برای بسیاری از کشورهای دیگر نیز هست. من برای آن احترام بسیاری قائلم و ما در این کشور باید از آنچه او می‌گوید و از اجرای آن در ایران حمایت کنیم.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/595a0dca-397e-43d9-8208-dcce2ccbef00"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات