728 x 90

گزیده روزنامه ها,

گفته‌ها و ناگفته‌ها از میان روزنامه‌های حکومتی روز ۲۸شهریور ۱۳۹۵

-

نگاهی به روزنامه‌های حکومتی
نگاهی به روزنامه‌های حکومتی
مهم‌ترین عنوانهای روزنامه‌های حکومتی در روز 28شهریور به تخاصمات باندی حول مهم‌ترین بحرانهای نظام اختصاص یافته است:

آفتاب یزد: دو پروژه مخالفان دولت به‌صورت همزمان شکست خورد- فرجام خوش FATF و IPC

آفتاب یزد: مرتضی حاجی: احمدی‌نژاد عنصر ایذایی انتخابات آتی است

اعتماد: رئیس قوه قضاییه: برخی علناً حکومت دینی را نفی و در انتخابات هم ثبت نام می‌کنند

اعتماد: رد «برائت» مرتضوی – دادگاه پرونده تخلفات تأمین اجتماعی در زمان مدیریت دادستان سابق تهران اعتراض وی را وارد ندانسته است

جوان: رئیس ستاد کل نیروهای مسلح: سپاه در برابر واگذاری انقلاب به نامحرمان سکوت نمی‌کند – سردار جعفری: خطر اثر گذاری توطئه‌های دشمن بیش از هر زمانی احساس می‌شود

جوان: واکنش تمسخر آمیز سخنگوی دولت به حکم مراجع درباره تراریخته‌ها – نوبخت: برخی زمانی بلند را نیز ابزار شیطان می‌دانستند. دولت مدافع تراریخته‌هاست

رسالت: تفکیک رفتار آل سعود و آمریکا ساده‌اندیشی است
رسالت: سپاه در برابر واگذاری انقلاب به نااهلان سکوت نمی‌کند

کیهان: خطر آفرینی مشترک برجام و FATF

کیهان: کمال خرازی: شرط های جدید شورای عالی امنیت ملی برای پیوستن به FATF

در روزنامه‌های باند ولی‌فقیه ارتجاع، حمله به هاشمی رفسنجانی حاکی از اوجگیری تخاصمات است:

رسالت: سخنگوی جمعیت ایثارگران گفت: آقای هاشمی طرفدار اقتصاد اشرافی و تحت‌تاثیر فرزندانش است. لطف‌الله فروزنده در پاسخ به این سؤال که نظر شما در مورد رفتار‎ها و موضع‌گیری‎‎های حاشیه‎ساز آقای هاشمی چیست، گفت: مواضع آقای هاشمی با تیمی که در اطرافش فعالیت می‎کند، یعنی کارگزاران، شکافی بین وی و مواضع انقلابی و اصیل امام و انقلاب اسلامی به‎وجود آورده است؛ لذا می‎بینیم که آقای هاشمی جریان اصلاح‎طلب را مدیریت می‎کند و مخصوصاً بعد از جریان فتنه، وی مواضع قابل تاملی داشته است... فروزنده، در مسأله اقتصادی گفت، وی طرفدار اقتصاد اشرافی است و مواضعی که اتخاذ می‎کند باعث بهره‎برداری دشمن می‎شود که این مسائل واقعاً قابل‌قبول نیست و آقای هاشمی باید یک تأمل در رفتار خود داشته باشد. همچنین فضایی را که آقای هاشمی برای فرزندانش فراهم کرده به‎شدت زیر سؤال است؛ آقای هاشمی با وجود انتظاراتی که از وی می‎رود مواضع انقلابی ندارد و با مواضع اساسی امام دچار شکاف شده است... بیشتر تحت‌تاثیر فرزندان و مشاوران خود است که وی را مدیریت می‎کنند... هاشمی نگاه ضد‎استکباری ندارد و معتقد است که آمریکا قدرت بزرگی است و باید با او تعامل کرد. همچنین در حوزه اقتصادی وی معتقد است که اقتصاد توسعه‌محور می‎تواند اقتصاد کشور را نجات دهد؛ یعنی آقای هاشمی و تیمش معتقدند که با قدرت‎‎های بزرگ باید ارتباط برقرار کرد تا مشکلات اقتصادی حل شود. همچنین آقای هاشمی مواضع انقلابی را که باید در صحنه‎‎های مختلف علیه فتنه‌گران اتخاذ می‌کرد نه تنها اتخاذ نکرد بلکه از جریان فتنه حمایت هم کرد و امروز هم این حمایت را ادامه می‎دهد.

حمله به باند هاشمی رفسنجانی و حسن روحانی از سنگر برجام و FATF در روزنامه‌های حکومتی ادامه دارد:

وطن امروز: سؤال مهم این است: دشمن از بازی با شاخصه‌های امنیت ملی ایرانیان در توافقات تحمیلی پسابرجام به‌دنبال چه بوده است؟

همه تعهدات و توافقات مورد بحث دامنه‌ای میان 2 کشور انگلیس و آمریکا را در برمی‌گیرند و به نظر می‌رسد نوعی هماهنگی دقیق میان دولتهای مذکور همراه با تقسیم کار برای کنترل، مدیریت و احاطه بر اقتصاد و سیاست ایرانیان در دوره پسابرجام صورت گرفته است.

ما در حال جنگ رسمی با لابی قدرت انگلیسی و آمریکایی هستیم که گاه هم‌چون «جک استراو» و «نورمن لامونت» در نقش دیپلومات و سرمایه‌گذار پا به ایران می‌گذارند و گاه به‌عنوان دلال، کارشناس و لابی‌گر در مراکز تصمیم‌ساز کشور نفوذ می‌کنند.

پس هدف میانی، فراهم شدن مسیر بازگشت شرکتهای انگلیسی و آمریکایی به بازار ایران در پسابرجام، همراه با «حذف رقبای داخلی» با استفاده از اطلاعات حاصل از FATF و SAS است.

در نخستین کنفرانس تأمین مالی پروژه‌های صنعت نفت (OIPF) که تقریباً 10سال پیش در تهران برگزار شد، دلال عالی‌رتبه انگلیسی «محمد ورزی» که پیش از انقلاب در سلطنت پهلوی دیپلومات مشهوری بوده، IPC را اینگونه توصیف می‌کند: «اصل مشارکت در مخزن، شاید بهترین روش جذب سرمایه باشد ولی با قانون اساسی مغایرت دارد به‌دلیل این‌که سوابق خوبی را در گذشته، در کشور از چنین حضورهایی نداشته‌ایم ولی امروز به فضل الهی، چون حاکمیت در ایران این‌قدر قدرتمند هست که حضور یک شرکت خارجی نتواند تاثیرگذار باشد، اگر لازم باشد در مجمع تشخیص مصلحت نظام، به این موضوع پرداخته خواهد شد»!

جوان: باز هم «تقریباً هیچ» ولی امتیاز می‌دهیم
حاصل دیپلوماسی هسته‌یی دولت روحانی در سه سال گذشته برای مردم و کشور این بوده که سفره‌های مردم کوچک شده و هیچ گشایشی نه تنها در اقتصاد به وجود نیامده، بلکه چرخ صنعت و اقتصاد از بی‌حرکتی زنگ‌زده و از کار افتاده و در آستانه دوره تورمی، گرانی و بیکاری بیشتر هم قرار داریم. در مقابل چرخ صنعت هسته‌یی را برای رضایت آمریکا و غرب کند کرده و آن را مینیاتوری و محدود کردیم و قلب رآکتور اراک را بیرون آوردیم و سیمان ریختیم و خوشحال هستیم که آژانس و آمریکا در گزارش و مواضع نوبه‌ای خود پایبندی ایران به تعهدات برجام را تأیید می‌کنند

فراتر از برجام و برکات مصیبت‌بار آن، تعهدات بانکی جدید FATF را دادیم تا برجام‌های منطقه‌یی هم به شکل غیرمستقیم به اجرا در آید و نه تنها در 9ماه گذشته از سوی آمریکا و اخیراً انگلیسی‌ها تحریم شدیم و پول‌های ایرانی در آمریکا و لندن بلوکه شد بلکه باید منتظر دور جدیدی از تحریم‌ها و بدعهدی‌های جدید آمریکا و غرب هم باشیم و در نهایت، به قول دکتر صالحی که به اروپا رفته، با تمام نگرانی‌ها و خسارت‌ها، ما بردبار هستیم!

کیهان: نباید بزرگترین مانع ورود تکفیریها به ایران یعنی توانمندی‌های خارق‌العاده نظامی‌مان را به سرنوشت توانمندی‌های هسته‌یی خود دچار کنیم. آن هم با این توهم که کاهش توان نظامی به افزایش رفاه اقتصادی منتهی می‌شود!

می‌گویند دلیل بی‌خاصیت شدن برجام، احساس «ناامنیِ احتمالی» است که شرکتهای خارجی از توانمندی‌های نظامی ایران احساس می‌کنند و اشاره نمی‌کنند به این که، ترس از بازگشت تحریم‌های آمریکا باعث وحشت شرکتهای غربی از ورود به بازار ایران شده است. اگر آزمایش موشکی ارتش و سپاه باعث ترس شرکتهای خارجی از ورود به ایران می‌شود، تضعیف توانمندی‌های نظامی کشورمان در حد اولی باعث ایجاد ناامنی در کشور و تبدیل شدن ایران عزیز به افغانستان یا سوریه‌ای دیگر خواهد شد. یکی دیگر از مباحثی که توانمندی‌های نظامی و اقتدار منطقه‌یی کشورمان را نشانه رفته، مسأله (Financial Action Task Force) FATFیا همان «گروه ویژه اقدام مالی» است. این اظهارات که باید با کاستن از توانمندی‌های نظامی، اقتصاد را شکوفا کنیم، همان کارکرد را دارد که FATF دارد.

روزنامه‌های باند علی خامنه‌ای با انعکاس اظهارات مربوط به اجلاس اخیر سرکردگان سپاه، بن‌بست رژیم و تن‌دادن به مذاکره زیر دود و دم های ضداستکباری و برجسته کردن جنگهای باندی را برملا کرده‌اند:

جوان: فرماندهان و مسئولان نهادی که بر اساس قانون اساسی نگهبانی از انقلاب به آن واگذار شده است، در موعد سالانه گردهم جمع شدند تا به بررسی مهم‌ترین مسائل روز کشور بپردازند.

سپاه در برابر واگذاری انقلاب به نامحرمان‌ سکوت نمی‌کند اتفاقات فراوانی که در حوزه داخلی و بین‌المللی و همچنین بحثهای مرتبط با پذیرش توصیه‌نامه گروه اقدام مالی روی داده است، سبب شد تا نگاهها هرچه بیشتر از گذشته به این همایش جلب شود.

محمد باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در این همایش با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری درباره انقلابی بودن، انقلابی فکر کردن و انقلابی زیستن گفت:
دشمن اکنون در قالب جنگ نرم و عملیات تأثیر محدود تلاش دارد بدون خونریزی ایران اسلامی را شکست دهد، همانند اقدامی که آمریکا در عراق صورت داد و ارتش عراق در دوران صدام را پیش از لشکرکشی به عراق به زانو درآورد. رئیس ستاد کل نیروهای مسلح به تلاش‌های دشمن در شکل دادن سؤالاتی در ذهن مردم به‌خصوص جوانان اشاره کرد و افزود: دشمن می‌کوشد در ذهن مردم، سؤالاتی نظیر آیا دوران انقلاب اسلامی تمام نشده یا آیا زمان مقابله با استکبار تمام نشده است؟ به نوعی این جنگ نرم را عملیاتی کند... رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: در معاملات بین‌المللی باید توجه بسیار شود تا استقلال ما زیر سؤال نرود و در این زمینه در مسأله FATF این سؤال مطرح است که پذیرش این معاهده استقلال ما را دربر می‌گیرد یا خیر؟

باقری گفت: سپاه به دشمن اعتماد نمی‌کند و تجربه برجام نشان داد که حتی در یک مورد خاص هم که با دشمن مذاکره کردیم، آمریکایی‌ها حقوق ما را محترم ندانستند و نشان دادند که قابل اعتماد نیستند. وی تأکید کرد: سپاه مذاکره با دشمن را نمی‌پذیرد، تلقی دشمن به‌خصوص آمریکا از مذاکره کوتاه آمدن طرف مقابل و تحمیل خواسته‌های آنهاست... آملی‌لاریجانی، رئیس دستگاه قضا نیز در این همایش گفت: تبعیت نکردن از استکبار این نیست که با آنها مراوده نداشته باشیم، بلکه هنگامی‌که نماینده جمهوری اسلامی پای میز مذاکره می‌نشیند باید حواسش جمع باشد... عده‌یی کلید گره‌های اقتصادی را نزد طاغوت می‌بینند، با آن که مقام معظم رهبری بارها تأکید می‌کنند که به منابع داخلی تکیه کنید. وی افزود: ایشان مذاکره را ممنوع ندانستند، اما به مسئولان توصیه کردند نگاهتان به توان داخلی باشد اما آیا مسئولان این‌گونه می‌اندیشند؟

روزنامه‌های حکومتی اظهارات اخیر دژخیم مرتضوی را ابزار جنگ باندی و امتیاز گیری از باند رقیب کرده‌اند:

مردم‌سالاری: در مورد «توبه نامه» عبرت‌انگیز دادستان پیشین تهران که می‌تواند نقطه عطفی جهت همه پشیمان شده‌ها و مسیر و رویکرد جدیدی در عرصه حقوقی و فرهنگی جامعه‌ ما باشد، ... بدان امید که این توبه به ایشان ختم نشود و دیگران هم با تاسی از وی، پایان راه را که خیلی هم دور نیست، سبک‌تر طی کنند.

کیهان: سخنگوی فراکسیون موسوم به امید! در گفتگو با خبرگزاری «ایلنا» گفته است؛ «نامه عذرخواهی مرتضوی اعتراف نامه‌یی دیرهنگام است» . وی با تأکید بر لزوم برخورد با دیگر آمران و عاملان این حوادث گفته است «تعدادی از زندانیان نیز هم‌چون جان‌باختگان مورد آزار و اذیت قرار گرفتند و باید مشخص شود آیا مرتضوی حاضر به عذرخواهی از این افراد هم هست یا نه»!

این اظهارات و اظهارنظرهای مشابه برخی دیگر از مدعیان اصلاحات، نشان می‌دهد که وطن‌فروشان فتنه آمریکایی- اسراییلی 88 هنوز هم بر خیانت و جنایات فراوانی که تحت مدیریت بیرونی مثلث آمریکا و انگلیس و اسراییل و با مدیریت داخلی سران فتنه مرتکب شده‌اند اصرار دارند و متأسفانه کم‌کاری و کم توجهی مراکز امنیتی و اطلاعاتی و نیز دستگاه قضایی در تعقیب و مجازات وطن‌فروشان باعث شده است این بدهکاران که برخی از آنان مستحق شدیدترین مجازاتها هستند، خود را طلبکار نیز تلقی کنند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2174bfe8-cfc9-44a3-a1ce-f53b56984b96"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات