728 x 90

روابط ایران عربستان,

هشدار امیر مکه به مقامهای رژیم ایران: در برابر هر تجاوزکاری می‌ایستیم

-

شاهزاده خالد الفیصل
شاهزاده خالد الفیصل
شاهزاده خالد الفیصل مشاور پادشاه عربستان، امیر منطقه مکه مکرمه و رئیس کمیته حج، چهارشنبه 24شهریور 95 در پیامی خطاب به سران رژیم ایران گفت:‌ «پیام من به سران و دولت ایران این است که از خداوند سبحان می‌خواهم جلوی سرکشی و جهت‌گیریهای اشتباهشان علیه برادران مسلمانشان در عراق، سوریه، یمن و سراسر جهان را بگیرد. اما اگر در حال آماده کردن ارتشی برای حمله به ما هستند، ما لقمه آماده‌ای نیستیم تا هر کس بخواهد با ما هر گاه بخواهد بجنگند، یا دست به چنین اقدامی بزند. ما به یاری خداوند و توفیقاتش، جلوی هر تجاوزگری خواهیم ایستاد و در برابر حمایت از این سرزمین مقدس و کشور عزیزمان، کوتاه نخواهیم آمد. کسی نمی‌تواند هیچ وجبی از کشور ما و ما انسانهای بر روی کره زمین را آلوده کند» .

شاهزاده خالد الفیصل که در یک کنفرانس خبری سخن می‌گفت افزود: «پادشاهی عربی سعودی در امور داخلی ایران دخالت نمی‌کند. ما اجازه سوء‌استفاده از این سرزمین مقدس و حج را به‌صورت کلی برای اهداف و شعارهای سیاسی که ربطی به این سفر ایمانی ندارد، نمی‌دهیم. حجاج با یک هدف از سراسر جهان به این سرزمین مقدس می‌آیند؛ هدفی که عبادت و ادای رکن پنجم اسلام است» .

او تأکید کرد: اگر به هر جریان سیاسی اجازه سر دادن شعار یا برپایی راهپیمایی و تظاهرات دهیم، مردم چگونه حج خود را ادا کنند؟ چگونه این مناسک را با صلح و در امنیت ادا کنند؟ نمی‌توان چنین اجازه‌ای را داد.

شاهزاده خالد الفیصل گفت که برپایی موفق حج امسال، پاسخی به تمام دروغ‌پردازی‌ها علیه پادشاهی سعودی است که پیش از برگزاری مراسم حج، از سوی حسودان، کینه‌توزان و یاوه گویان سرداده شد؛ کسانی که خواستند در توانایی پادشاهی در خدمت به حجاج خانه خدا و تنظیم امور حج آنطور که امروز برگزار شد، تشکیک کنند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/7017d4bf-47ed-4830-9804-c4ef44030597"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات