728 x 90

آلودگی هوا,

آلودگی هوای اراک از استانداردهای زیست محیطی عبور کرد

-

آلودگی هوای اراک از استانداردهای زیست محیطی عبور کرد
آلودگی هوای اراک از استانداردهای زیست محیطی عبور کرد
مدیرکل حفاظت محیط زیست رژیم در استان مرکزی روز چهارشنبه 24 شهریور گفت: ”هوای اراک امروز با توجه به افزایش ذرات معلق فراتر از استانداردهای زیست محیطی قرار گرفت“.

حسینعلی ابراهیمی کارنامی افزود: ”افزایش ذرات ریز معلق در هوای اراک سبب شده که آلودگی هوا فراتر از استانداردهای زیست محیطی قرار گیرد و وضعیت و کیفیت هوا از سوی مرکز پایش برای گروه‌های جمعیتی حساس، ناسالم گزارش شده است“.

وی همچنین اضافه کرد: ”بر اساس گزارش ثبت شده مرکز پایش کیفیت هوا، غلظت ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون در هوای اراک، صبح امروز به 54 میکرو گرم بر متر‌مکعب رسید که بالاتر از شاخصهای استاندارد و وضعیت هشدار و یا نارنجی را نشان می‌دهد“.

ابراهیمی کارنامی در ادامه افزود: ”شاخص کیفیت هوای کلانشهر اراک در ساعت‌های گذشته به 135 رسیده که بیانگر وضعیت ناسالم برای گروه‌های جمعیتی حساس است“.

وی درباره وضعیت آلودگی هوا در روزهای اخیر گفت: ”هوای اراک در 4 روز اخیر و همچنین تمامی روزهای هفته گذشته از کیفیت ناسالم برخوردار بوده و گروه‌های سنی حساس از جمله کودکان، زنان باردار، سالمندان، بیماران قلبی، ریوی سعی کنند از تردد در اماکن و فضاهای شلوغ پرهیز کنند“.

ابراهیمی کارنامی در پایان اضافه کرد: ”این شهر از ابتدای سال تا کنون 76 روز را با کیفیت هوای ناسالم داشته که 67 روز آن با کیفیت هوای ناسالم برای گروه‌های سنی حساس و 9 روز دیگر در شرایط ناسالم برای تمام گروه‌های جمعیتی بوده، در حالی که این شهر سال گذشته تنها 37 روز ناسالم را سپری کرده است“.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/582f2873-58aa-4873-a255-56a1e694a7e1"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات