728 x 90

اخبار حج,روابط ایران و کشورهای منطقه,

شقه بیشتر بازتاب ممانعت از حج مردم در درون رژیم

-

مناسک حج
مناسک حج
همزمان با نزدیک شدن عید قربان و پایان مراسم حج رژیم آخوندی که با سیاستهای مداخله‌جویانه خود مانع اعزام زائران ایرانی به مناسک حج شد با خشم و تنفر گسترده‌یی میان مردم روبه‌رو شده است.

این تنفر گسترده را به‌خوبی می‌توان از روی این گفته رئیس سازمان حج و زیارت رژیم در روز 26خرداد فهمید آنجا که گفت: «از یک میلیون و پانصد هزار نفری که برای حج تمتع امسال ثبت نام کرده بودند، هیچ‌کس انصراف نداده است! و از شش میلیون و پانصد هزار نفری هم که برای حج عمره ثبت نام کرده بودند، تا کنون فقط هفت هزار نفر انصراف داده‌اند» . (روزنامه باند فاشیستی مؤتلفه به نام رسالت 26خرداد1395)

اگر چه رژیم آخوندی در هراس از خشم مردم بعد از شکست مذاکرات میان مقامات رژیم و دولت عربستان سعودی تلاش بسیار کرد تا با انتشار اخبار ضد و نقیض اذهان عمومی را آماده آن سازد که مقصر عربستان سعودی است اما پس از این‌که رفسنجانی با اشاره به انزوای رژیم در منطقه و بین کشورهای عربی، وارد صحنه شد و رسماً اعلام کرد: «خاضع‌کردن عربستان کار سختی نیست. ما باید به طرف عربستان دست دراز کنیم و من هم برای این کار حاضرم» . ولی‌فقیه دیگر درنگ را جایز ندید و وارد صحنه شد. (سایت حکومتی نسیم انلاین 15شهریور95)

با ورود خامنه‌ای به صحنه مانند دفعات گذشته نه تنها بحران کاهش نیافت بلکه بر شدت و حدت آن افزوده شد.

خامنه‌ای در سخنرانی 17شهریور خود در ارتباط با ممانعت رژیم از فرستادن زائران به مناسک حج ضمن یک نعل وارونه و فرار به جلو مفتضحانه رو به باند رقیب گفت: «وقتی یک رژیم، حتی از اداره میهمانان خدا که برای او درآمدزا نیز هستند عاجز می‌ماند، چه تضمینی وجود دارد که در اوقات مشابه، حوادث مشابه منا روی ندهد؟» . (روزنامه حکومتی شرق 18شهریور 95)

البته خامنه‌ای در وحشت از بارز شدن خشم و تنفر مردم به این ترتیب می‌خواست این‌گونه وانمود کند که اگر ما مانع حضور زائران ایران در خانه خدا می‌شویم صرفاً به‌خاطر حفاظت مردم است که بار دیگر چنین حادثه‌یی پیش نیاید.

پیش از او نیز علی جنتی، سرکرده سازمان حج و زیارت رژیم ضمن اشاره به همین موضوع گفته بود: «با توجه به پیشینه‌ای که دولت عربستان دارد... آنچه برایمان مهم بود و بر آن تأکید داشتیم بحث تأمین امنیت زائران است» .

(روزنامه حکومتی وطن امروز 10خرداد 1395)
اما طنز روزگار این جاست که بلا فاصله بعد از سخنان خامنه‌ای، آخوند روحانی در همان روز وارد صحنه شد و در یک رودررویی آشکار با ولی‌فقیه رژیم، علت همه مشکلات از جمله بسته شدن راه حج، را به باند او و اشغال سفارت عربستان نسبت داد و گفت: «دولت عربستان در قبال بی‌کفایتی خود تحت فشار سیاسی و حقوقی دولت ایران قرار گرفت و به‌دنبال بهانه‌یی بود که خود را از آن رها کند و متأسفانه تعدادی نادان و احساساتی این بهانه را در اختیار دولت عربستان قرار دادند تا با فرار رو به جلو و نمایش قطع رابطه سیاسی، خودش را از فشارهای سیاسی و حقوقی دولت ایران برهاند» . (خبرگزاری فارس رژیم 20شهریور1395)

شایان توجه این‌که روزنامه حکومتی شهروند 21مرداد 95 همین نکته را به‌نقل از رفسنجانی نوشت که: «متأسفانه برخی به اسم انقلابی‌گری سفارتخانه‌ای را آتش می‌زنند، بهانه دست دشمن می‌دهند و مردم را از حج محروم می‌کنند و به عربستان که می‌خواست جلوی حج ما را بگیرد، بهانه می‌دهند» .

با نظری کوتاه به مواضع سران رژیم در فاصله چند روز گذشته به‌خوبی می‌توان به اعماق شقه درونی نظام قرون‌وسطایی آخوندی پی برد:
-آخوند احمد خاتمی عضو خبرگان ارتجاع نیز شامگاه پنجشنبه 18شهریور طی سخنانی در بجنورد در رابطه با عربستان، به اظهارات رفسنجانی که گفته بود، اگر لازم باشد برای آشتی با عربستان دست دراز خواهد کرد حمله کرد و گفت: «به‌طور حتم ملت دستی را که برای آشتی دراز شود قطع خواهد کرد» .

(خبرگزاری سپاه پاسداران ”فارس ”18شهریور 95)
-خبرگزاری بسیج نیز روز جمعه 19شهریور رفسنجانی را مورد حمله قرار داد و نوشت: «هاشمی رفسنجانی در آستانه سالگرد فاجعه منا و با وجود همه جنایات سعودی‌ها علیه ایران و دیگر مسلمانان، گفت: «اگر لازم باشد ما باید دست اول را به سمت سعودی‌ها دراز کنیم» .

-پاسدار قاسمی ضمن اذعان به این‌که مذاکره رفسنجانی با مقامهای عربستان در گذشته تأسف‌بار و ذلیلانه بوده است گفت: «آیت‌الله ری‌شهری در کتاب خاطراتش درباره مذاکرات تأسف‌بار و ذلیلانه هاشمی رفسنجانی با مقامات سعودی درباره مراسم برائت از مشرکان، اسنادی را منتشر کرده است که نکات قابل توجهی درباره طرز تفکر هاشمی در دست دراز کردن به سوی آل‌سعود دارد»

-پاسدار محسن رضایی دبیر تشخیص مصلحت نظام آخوندی، ضمن اذعان به این‌که پیام خامنه‌ای در داخل ٰرژیم به جدایی بیشتر بین باندهای رژیم دامن زده است گفت:
«خب حالا شما فرض کنید این پیام داده نمی‌شد... فرض کنید رهبر انقلاب پیام نمی‌دادند هان! محکم برخورد نمی‌کردند این چه تصوری توی جهان اسلام و توی خود حکام سعودی صورت می‌گرفت؟ حتماً اینها سوء‌استفاده بیشتری می‌کردند» . و سپس ادامه می‌دهد:
«آخرین خبری که من دارم اینه که یک اتحادیه مجالس اروپا 19سپتامبر یا 20سپتامبر یک جلسه داره یکی از موضوعات بررسی حقوق‌بشر در ایران هست، منافقین با عربستان و اسرائیلی‌ها یک در حقیقت محاکمه نامه‌یی یک اتهام نامه‌یی علیه ما درست کردند که 400 تا بند داره اطلاعات غلط و دروغ رو جمع کردند می‌خواهند شبیه همون کنفرانس اسلامی که علیه ما چهار تا بند آوردند و تو کنفرانس اسلامی بیانیه علیه ما گرفتند می‌خواهند یک چنین بیانیه‌یی بگیرند که سران کشورهای اروپایی ارتباطشون رو با ایران نزدیک نکنند در حقیقت اروپا فاصله بگیره از ایران خب این الآن تو دستور کارشونه» .

- آخوند طباطبایی گماشته خامنه‌ای در اصفهان در نمایش جمعه 19شهریور به صراحت رفسنجانی را زیر ضرب برد و گفت: «آدم تأسف می‌خورد که بعضی‌ها رکن انقلاب بودند و تحلیل سیاسی می‌کردند اما الآن عقب‌گرد کرده و راه پیشرفت ژاپن و آلمان را خرج نکردن بودجه خود در خصوص مسائل نظامی می‌دانند و می‌گویند در دولت آینده روحانی نیز باید این الگو پیگیری شود ».

آخوند طباطبایی در ادامه، حرفهای رفسنجانی را مقابله با قرآن می‌خواند، و اضافه می‌کند: «در این مملکت عاقل وجود دارد؛ مگر می‌شود در مقابل آیات قرآن ایستاد، تا جایی که می‌توانیم باید قدرت نظامی خود را افزایش دهیم. ، هرچه در راه خداوند خرج کنیم، خداوند به ما می‌دهد، آمریکا به‌زور به ژاپن گفت که نباید نیروی نظامی داشته باشد؛ ژاپن و آلمان در مقابل آمریکا هم‌چون موش هستند. »

-حمید رضا ترقی عضو شورای مرکزی مؤتلفه به خبرگزاری حکومتی فارس 17شهریور 95 گفت: «ما تا کنون از سیاست منفعلانه دولت در موضوع پیگیری حقوقی فاجعه منا متضرر شدیم بنابراین باید یک دیپلوماسی عمومی در این زمینه بکار بیافتد» .

وی در ادامه تأکید کرد: «وزارت خارجه و دولت نه توانایی ایجاد تحرک در کشورهای اسلامی برای پیگیری مسأله حج و منا را دارند و نه انگیزه لازمی در آنها مشاهده می‌شود و به علت محافظه‌کاری هایی که در قبال آمریکا و غرب دارند نمی‌توان امیدی به وزارت‌خارجه داشت» .

انعکاس سخنان خامنه‌ای در مطبوعات رژیم و نمایش شقه در رأس نظام:
- روزنامه جوان وابسته به سپاه پاسداران 7خرداد95 نوشت: «خبرها نشان از آن دارد که آل‌سعود فضایی را برای حج ما درست کرده که مطالبه‌ بخشی از پازل روح برجام است.
همان‌طور که ماهیت و اهداف انقلاب اسلامی توسط غرب به‌صورت یک‌طرفه و نانوشته ضمیمه توافقات برجام شده است، حج ابراهیمی نیز که بخشی از آن ماهیت است، در معرض دستخوش مهره‌های منطقه‌یی آمریکاست. پذیرش و توجیه این‌که بالاخره مردم می‌خواهند حج بروند و مستطیع هستند نشانه عجز و ناتوانی مدیران مربوط در جا انداختن و تبیین دیدگاههای خطرناک و تحقیرآمیز آل‌سعود است» .

-کیهان ارکان ولی‌فقیه رژیم نوشت: «اگر در چنین شرایطی، کسی از دولت عربستان به‌خاطر اقدامات خوب و ارزشمندش تمجید کند، درباره او چه فکری می‌کنید!؟
اگر می‌توانیم با عربستان مماشات کنیم و از مدیریت با کفایتش در مراسم حج تمجید کنیم، چرا نتوانیم با ارباب او یعنی آمریکا چنین کنیم!؟
در نگاه وسیع‌تر، آمریکا را نباید به‌خاطر دهها و صدها جنایت و خیانت علیه ملتمان و دیگر ملل آزاده دنیا سرزنش کنیم، سرزنش که هیچ، باید لبخند هم به رویش بزنیم و در آغوشش بگیریم! درست همان‌گونه که فلان مزدور روشنفکر نما، به رئیس‌جمهور کشورمان پیشنهاد کرده است!... وطن‌فروشان داخلی که برای آمریکا دم تکان می‌دهند و توصیه به دست دادن با شیطان می‌کنند، ... اتفاقاً مقلدانی هستند که بالا و پایین پریدن پیش آمریکا را ناشیانه از روی دست دیگران تقلید می‌کنند» .

پیشینه تروریستی رژیم در مناسک حج:
نظری کوتاه به گوشه‌یی از سوابق تروریستی رژیم در لفافة مراسم سالانه حج به‌خوبی مشخص کند که سران رژیم چرا با چنگ زدن به این‌گونه ترفندهای سوخته سعی دارند خود را بی‌تقصیر نشان دهند.

-آخوند کروبی، که در سالهای آخر حیات ننگین خمینی دجال مسئول امور حج و اوقاف رژیم بود در یک اعتراف آشکار اذعان کرد: «نهادی در ایران با کاروان حاجیان هماهنگی کرده بود و در ساکهای حاجیان مواد منفجره جایگزین کرده بودند که توسط مأموران عربستان کشف شد» . (روزنامه حکومتی شرق 10خرداد 1384)
هم‌چنین پاسدار احمدی‌نژاد در جریان مناظره انتخاباتی سال 88 با تأیید حرفهای کروبی گفت: «من نمی‌خواهم بگویم در دوره جناب آقای موسوی از گذرنامه و فرودگاههایشان چی بردند آنجا و دستگیر شد و چه بساطی علیه کشور راه افتاد. اما همین مقدار می‌گویم که رابطه ما با آنها قطع شد. یعنی جوری عمل کردند در دوره آقای موسوی که رابطه از اساس قطع شد با عربستان. من تعجب می‌کنم حالا ایشان الآن نگران رابطه با عربستان هستند» .

نقش رژیم در حادثه تروریستی منا:
فرزاد فرهنگیان دیپلومات جدا شده رژیم ایران فاش ساخت: «سال گذشته شش تن از افسران سپاه پاسداران حادثه منا را ایجاد کردند» .

او همچنین اضافه کرد: «در میان حجاج 5هزار پاسدار وجود داشتند و طرح این بود که بیشترین تعداد قربانی از این حادثه گرفته شود و به تظاهرات و اعمال خشونت‌آمیز بعد از آن دامن زده شود ولی سرعت کنترل دستگاههای امنیتی عربستان سعودی این طرح را با شکست روبه‌رو ساخت» .
-روزنامه الشرق‌الأوسط درباره اعمال تروریستی حکومت آخوندی در مراسم حج نوشت: » طی سه دهه گذشته، صحنه‌های قاچاق مواد منفجره و پنهان کردن سلاح در کالاهای حجاج بی‌گناه توسط رژیم ایران تکرار شده است، علاوه بر این، رژیم ایران با سوء‌استفاده از مراسم حج و تحت عنوان برائت به برگزاری راهپیمایی برای مقاصد سیاسی دست می‌زند که یک بدعت ساخته شده توسط خمینی است» .
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/11277341-459e-4507-a82f-ed9dcb48afe1"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات