728 x 90

اخبار اروپا,بنیادگرایی اسلامی,

دولت آلمان: ۵۲۰ تروریست بالقوه در آلمان حضور دارند

-

توماس دومزیر  وزیر کشور آلمان
توماس دومزیر وزیر کشور آلمان
توماس دومزیر، وزیر کشور آلمان در مصاحبه‌یی به‌مناسبت سالگرد عملیات تروریستی ۱۱ سپتامبر هشدار داد تعداد بنیادگرایان خطرناک در آلمان به۵۲۰ نفر رسیده است. این افراد می‌توانند در موقعیت مناسب به‌عملیات تروریستی بزرگ دست بزنند.

به گفته وزیر کشور آلمان، علاوه بر ۵۲۰ نفری که به‌عنوان "خطرناک" طبقه‌بندی شده‌اند، ۱۶ ایالت فدرال آلمان نیز ۳۶۰ نفر را به‌عنوان پشتیبانان بالقوه جرایم سیاسی طبقه‌بندی کرده‌اند.

دومزیر در مصاحبه خود با روزنامه "بیلد" آلمان گفت: «خطر ترور آلمان را هم از سوی تروریستهایی که از خارج به اروپا می‌آیند تهدید می‌کند و هم از سوی افرادی که در خود آلمان دارای گرایش‌های افراطی شده‌اند» .

به گفته وزیر کشور آلمان شناسایی افراد خطرناک پراکنده برای نهادهای امنیتی بسیار دشوار است، زیرا این افراد بدون ارتباط ارگانیک با گروه‌های تروریستی از طریق تبلیغات اینترنتی رادیکالیزه می‌شوند.

وزیر کشور آلمان گفت: تا کنون بیشترین قربانیان ترور را خود مسلمانان تشکیل داده‌اند. از این‌رو مسلمانان نباید به‌صورت جمعی مورد سوءظن و پیش داوری قرار گیرند. او افزود مسلمانان باید خودشان در مساجد و مراکز تجمع مذهبی مراقب افراد مشکوک باشند.

همزمان با انتشار مصاحبه وزیر کشور آلمان، روزنامه "نویه اسنابروکر" گزارش داد که در سال ۲۰۱۵ دختران جوان نیمی از کسانی را تشکیل می‌داده‌اند که در آلمان به "اسلام افراطی" گرایش یافته‌اند. تعداد آنها تا سال ۲۰۱۴ یک چهارم مردان بوده است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/da6c09fe-97ff-43f4-8249-03655976664e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات