728 x 90

اخبار حج,

فراخوان به همبستگی در حج و هشدار در خصوص برهم زدن شعائر حج

-

فراخوان به همبستگی در حج و هشدار در خصوص برهم زدن شعائر حج
فراخوان به همبستگی در حج و هشدار در خصوص برهم زدن شعائر حج
الجزیره گزارش داد: «نزدیک به دو میلیون حاجی امروز یکشنبه 21شهریور برای ادای بزرگترین رکن حج به سمت عرفات رفته و قبل از ادای نماز جماعت باشکوه ظهر و عصر به خطبه عرفه که شیخ عبدالرحمن السدیس رئیس کل امور مسجد الحرام و مسجد النبوی ایراد کرد، گوش فرا دادند.

وی در خطبه خود در مسجد نمره به ”برهم زدن شعائر حج“ هشدار داد و گفت: ”امنیت حرمین و سلامتی حجاج خطوط قرمزی است که نمی‌توان از آن عدول کرد و شعارهای سیاسی و یا با تعصبات فرقه‌یی سر داد“.

بنا‌ به این گزارش السدیس رهبران امت اسلامی و ملتهای آنها را مخاطب قرار داد و گفت: «شرایط سختی که امروز امت اسلامی در آن به‌سر می‌برد، آنها را ملتزم به همبستگی و هماهنگی در مواضع برای حل مسائل آنها می‌کند“. و در رأس آنها قضیهٴ فلسطین و درد و رنج های برادرانمان در بلاد شام و عراق و یمن و غیره است».

وی همچنین به ”گفتگو و توصیه به خیر“ دعوت کرد و از رهبران مسلمانان خواست که ”به حل و فصل تمام عوامل تفرقه و اختلاف که در حال وقوع است پرداخته و آنها را مهار و گفتگو و عدالت و رفع ظلم از مظلومین نمایند».

الجزیره افزود: بنا‌ به آمار عربستان سعودی تا شنبه شب، تعداد حجاج امسال به یک میلیون و 850 هزار نفر می‌رسد که یک میلیون و 230 هزار نفر آن از خارج از عربستان هستند.

به گزارش الجزیره وزارت حج سعودی امسال متکی به طرحها و اقدامات بالایی است که مهم‌ترین آنها پروژه ”دست‌بند الکترونیکی“ برای حجاج است که برای اولین بار استفاده می‌شود تا به‌سرعت آنها شناسایی شده و اظهارات آنها به‌صورت الکترونیکی قابل خواندن باشد، به‌خصوص برای آنهایی که به غیر از زبان عربی صحبت می‌کنند...».
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/72b2b628-f39a-4eec-b2ef-c398c43aca5a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات