728 x 90

انتقال مجاهدین به آلبانی و سایر کشورها,

وزارت خارجه آمریکا: آخرین گروه از اعضای مجاهدین به آلبانی منتقل شدند

-

وزارت خارجه آمریکا
وزارت خارجه آمریکا
بعدازظهر جمعه 9سپتامبر وزارت‌خارجه آمریکا اعلام کرد: آخرین گروه از اعضای مجاهدین خلق با دو هواپیما از عراق به آلبانی منتقل شدند.
مدیر دفتر مطبوعاتی وزارت‌خارجه در بریفینگ خبری ضمن تشکر از دولت آلبانی و نخست‌وزیر ادی راما برای خوشآمد گفتن به مجاهدین به‌عنوان افراد سزاوار حفاظت بین‌المللی و همچنین با تشکر از تسهیل خروج مجاهدین از جانب دولت کنونی عراق، خاطرنشان کرد که انتقال مجاهدین به مکان امن، اوج یک ابتکار دیپلوماتیک بزرگ توسط ایالات متحده آمریکا در حمایت از تلاشهای کمیساریا بود.

خبرگزاری رویترز 9سپتامبر2016:
آخرین اعضای باقی مانده گروه اپوزیسیون ایران، بعد از چندین حمله به کمپ آنها در سالهای اخیر, روز جمعه برای انتقال به آلبانی این کمپ را ترک کردند.
در بیانیه‌ای این گروه گفت، بیش از280عضو سازمان مجاهدین خلق ایران در لیبرتی نزدیک فرودگاه بین‌المللی بغداد, از عراق خارج شدند.
تحت توافقی که با میانجیگری آمریکا و آژانس پناهندگی سازمان ملل انجام شد حدود 2000 مخالف رژیم ایران در یک دوجین از کشورهای اروپایی از شروع سال 2016 منتقل شده‌اند... ..
در ماه اکتبر در یک حمله موشکی به لیبرتی ۲۴تن کشته شدند... .

خبرگزاری فرانسه – ۹ سپتامبر ۲۰۱۶: آخرین مخالفان ایرانی کمپ عراق را ترک می‌کنند
سازمان ملل و اپوزیسیون ایران خبر دادند که آخرین مخالفان ایرانی در کمپی در عراق، که از چند دهه پیش در این کشور مستقر بودند، روز جمعه در اروپا باز اسکان شدند.
شورای ملی مقاومت ایران، طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد 280نفر باقی مانده، کمپ لیبرتی را ترک کردند تا به آلبانی بروند.
شورای ملی مقاومت ایران ابراز خرسندی کرد که رفتن آنها «پایان موفقیت‌آمیز پروسه انتقال مجاهدین خلق ایران از عراق است» .
کمیساریای عالی پناهندگان ملل‌متحد که در این پروسه انتقال نقش داشته است، تأیید کرد که همه مخالفان لیبرتی این کمپ را ترک کرده‌اند.
سخنگوی کمیساریا گفت «جامعه بین‌المللی، انتقال همه ساکنان لیبرتی را به سمت سایر کشورها با موفقیت به نتیجه رساند. »
این کمپ که نزدیک فرودگاه بین‌المللی بغداد قرار داشت، چندین بار هدف حمله قرار گرفت که در اکتبر ۲۰۱۵در یکی از خونین‌ترین این حملات ۲۴تن کشته شدند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2feaee36-fe75-4096-866e-3237d3225cb3"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات