728 x 90

انتقال مجاهدین به آلبانی و سایر کشورها,

اهرام آنلاین به‌نقل از خبرگزاری فرانسه: جابه‌جایی ساکنان کمپ لیبرتی تکمیل شد

-

انتقال مجاهدین به آلبانی و سایر کشورها
انتقال مجاهدین به آلبانی و سایر کشورها
اهرام آنلاین به‌نقل از خبرگزاری فرانسه گزارش داد: «روز جمعه جابه‌جایی ناراضیان ایرانی که برخی برای دهها سال در کمپی در عراق زندگی می‌کردند، به کشورهای ثالث تکمیل شد.

شورای ملی مقاومت ایران طی بیانیه‌یی اعلام کرد: «آخرین اعزامها اتمام موفقیت‌آمیز این پروسه جابه‌جایی اعضای سازمان مجاهدین خلق ایران به خارج عراق را نشان می‌دهد» .

این منبع افزود: (شورای ملی مقاومت ایران) مخالفت خصمانه‌یی با رژیم مذهبی حاکم بر ایران دارد و هزاران نفر از اعضایش از دهه 1980 درکمپی در عراق محدود شده بودند.

سازمان ملل‌متحد تأیید کرد تمامی ساکنان اکنون کمپ لیبرتی را ترک کرده‌اند. ویلیام اسپیندلر سخنگوی آن گفت: ”جامعه بین‌المللی اکنون با موفقیت به جابه‌جایی تمامی ساکنان کمپ حریه از عراق به کشورهای ثالث دست یافته است “.

اهرام آنلاین افزود: این کمپ چندین بار مورد حمله قرار گرفت که مرگبارترین آن در 20اکتبر بود که بیش از 20نفر کشته شدند.

این منبع در پایان افزود: ”این ناراضیان سابقاً در محل دیگری در عراق معروف به کمپ اشرف زندگی می‌کردند که بعد به کمپ لیبرتی نزدیک فرودگاه بین‌المللی بغداد منتقل شدند. در بیانیه شورای ملی مقاومت به ”سه قتل‌عام در کمپ اشرف و 5 حمله موشکی در کمپ لیبرتی، دو مورد آدمربایی از ساکنان و اعمال یک محاصره کامل 8ساله که 177 کشته از ساکنان بر جای گذاشت، اشاره شده است “.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/9b2432a7-c65e-4770-aaed-59c28e5d6e37"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات