728 x 90

كره شمالى,

محکومیت آزمایش موشکی کره شمالی توسط شورای امنیت

-

شلیک موشک توسط کره شمالی
شلیک موشک توسط کره شمالی
شورای امنیت سازمان ملل‌متحد با برگزاری یک نشست فوق العاده، آزمایشهای موشکی کره شمالی را به‌شدت محکوم کرد.

اعضای شورای امنیت سازمان ملل‌متحد در یک نشست فوق‌العاده که به ریاست نیوزیلند به‌عنوان رئیس دوره‌ای این شورا و پشت درهای بسته برگزار شد، آزمایش موشکی کره شمالی را به‌شدت محکوم کرده و هشدار داد که در صورت امتناع این کشور از پایان دادن به این آزمایشهای موشکی، تدابیر بیشتری اتخاذ خواهد کرد.

پس از پایان نشست کورو بشو، نماینده دائم ژاپن در سازمان ملل متحد، در یک کنفرانس مطبوعاتی، از اتحاد قوی میان اعضای شورا سخن گفت و اضافه کرد ”تمامی اعضا این اقدام کره شمالی را "با شدیدترین لحن" محکوم کردیم“.

وی تأکید کرد که آزمایش موشکی کره شمالی نه تنها تهدیدی برای امنیت ملی ژاپن است، بلکه یک تهدید منطقه‌یی و فرا منطقه‌یی نیز محسوب می‌شود.

سامانتا پاور٬ نماینده دائم ایالات متحده آمریکا در سازمان ملل‌متحد نیز بعد از این جلسه طی اظهاراتی، تداوم محکومیت و واکنش شورای امنیت سازمان ملل نسبت به آزمایشهای موشکی کره شمالی را منوط به اتحاد و همبستگی بیشتر اعضا و اجرای مفاد قطعنامه را هم وابسته به اتخاذ اقدامات عملی دانست.

پیشتر نیز شورای امنیت سازمان ملل متحد، آزمایش 4 فروند موشک بالستیک توسط کره شمالی در ماههای ژوئیه و اوت امسال را به‌شدت محکوم کرده بود.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3e22e984-8e7b-496b-8b7b-e1d0c48c0951"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات