728 x 90

تشدید سرکوب ,اعتصاب زندانیان,

اعتصاب غذای دو هنرمند زندانی در اوین

-

زندان اوین
زندان اوین
مهدی و حسین رجبیان دو برادر هنرمند زندانی، در زندان اوین در اعتراض به تغییر بند و جدا شدن از یکدیگر، از صبح روز چهارشنبه 17شهریور دست به اعتصاب‌غذا زدند.

مأموران زندان اوین به‌دنبال بحث کلامی این دو برادر با دادیار ناظر بر زندان، آنها تنبیه کرده و از هم جدا کردند.

یکی از نزدیکان این دو زندانی گفتند: «شب گذشته مهدی با زور به بند هشت منتقل شده و حسین هم‌چنان در بند ۷ زندان اوین نگهداری می‌شود. این دو برادر در اعتراض به این اقدام دست به اعتصاب‌غذا زدند و خواستار آن شدند که در کنار یکدیگر باشند» .

این دو برادر هنرمند زندانی، مهدی و حسین رجبیان موزیسین و فیلمساز، در بی‌دادگاه رژیم به ریاست قاضی جنایتکار مقیسه، به اتهام توهین به مقدسات و تبلیغ علیه نظام آخوندی هر کدام به شش سال حبس تعزیری و پرداخت جریمه محکوم شده بودند که در دادگاه تجدیدنظر تهران به سه سال حبس تعزیری، سه سال حبس تعلیقی و پرداخت ۲۰ میلیون تومان جریمه تقلیل یافت.

به گفتة یک منبع مطلع آنها در طول دوره بازجویی برای اعتراف تلویزیونی تحت فشار قرار گرفته‌اند و بازجویان آنها را تهدید کرده‌اند که در صورت عدم شرکت در اعترافها تلویزیونی به حبس ابد محکوم خواهند شد.

خاطرنشان می‌شود گزارشگران ویژه سازمان ملل‌متحد روز جمعه چهارم تیر خواهان آزادی موزیسینهای و فیلم سازان زندانی در ایران شدند.
دفتر کمیسر عالی حقوق‌بشر ملل‌متحد گزارش داد: «کریمه بنون گزارشگر ویژه ملل‌متحد در زمینه حقوق فرهنگی و دیوید کی گزارشگر ویژه ملل‌متحد در آزادی بیان روز جمعه چهارم تیر از رژیم ایران خواستار آزاد کردن موزیسین‌ها مهدی رجبیان و یوسف عمادی و فیلمساز حسین رجبیان شدند که در اوایل تیر ماه زندانی و جریمه سنگینی شده‌اند» .
گزارشگران ملل‌متحد نتیجه‌گیری کردند: «دستگیری و محکومیت این افراد کاملاً غیرقابل‌قبول و نقض کامل قانون حقوق‌بشر بین‌الملل است. دستگیر ‌شدگان باید فوراً آزاد شوند و تمامی اتهامها باید منتفی گردد» .
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e8e401a2-6b92-407d-b9fa-840d6698ed8b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات