728 x 90

روابط ایران و کشورهای منطقه,

محمد بن نایف ولیعهد عربستان: در برابر کسی که قصد اخلال در امنیت حج دارد، می‌ایستیم

-

محمد بن نایف بن عبدالعزیز، ولیعهد عربستان
محمد بن نایف بن عبدالعزیز، ولیعهد عربستان
محمد بن نایف بن عبدالعزیز، ولیعهد عربستان، در واکنش به عدم حضور حجاج ایرانی در عربستان در سال جاری گفت: «این تهران بود که مانع از حضور آن‌ها در حج امسال شد و حج را سیاسی کرد».

وی که در یک کنفرانس خبری شرکت کرده بود گفت: «امسال، بعثه حج ایران، خواسته‌هایی بر خلاف مقاصد و اهداف حج و آنچه که دیگر بعثه‌ها به آن پایبندند، ارائه کرده، خواسته‌هایی که امنیت حج و حجاج از جمله ایرانی‌ها را در معرض خطر قرار می‌دهد و با قداست مکان و زمان، در تضاد است».

ولیعهد عربستان خاطرنشان کرد که پادشاهی سعودی، تحت هیچ شرایطی اجازه روی دادن آنچه که با شعائر حج در تضاد باشد و بر زندگی و سلامت حجاج تاثیر بگذارد را نمی‌دهد، چه از سوی رژیم ایران باشد چه از سوی دیگران».

شاهزاده محمد بن نایف تأکید کرد: «این مسئولان رژیم ایران هستند که تمایلی به حضور حجاج ایرانی در حج امسال ندارند، به دلایلی که به خودشان مربوط است و در چارچوب تلاششان برای سیاسی کردن حج و تبدیل آن به شعارهایی بر خلاف آموزه‌های اسلام صورت می‌گیرد که امنیت حج و حجاج را مختل می‌کند. ما چنین چیزی را نمی‌پذیریم، راضی به روی دادن آن نیستیم و با تمام جدیت و توان در برابر کسی که قصد اخلال در امنیت حج دارد، می‌ایستیم».
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6841c1cb-910a-45fd-8136-5e0189added4"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات