728 x 90

تشدید سرکوب ,

سوز و گداز خبرگزاری اطلاعات آخوندی از تعیین عاصمه جهانگیر به جای احمد شهید

-

عاصمه جهانگیر گزارشگر ویژه حقوق‌بشر در امور ایران
عاصمه جهانگیر گزارشگر ویژه حقوق‌بشر در امور ایران
خبرگزاری اطلاعات آخوندی موسوم به مهر روز دوشنبه 15شهریور طی مقاله‌یی با عنوان ”جابه‌جایی مهره‌ها و اهداف پشت پرده، عاصمه جهانگیر؛ حکایتی تکراری از استاندارد دوگانه حقوق‌بشر“ خشم خود را نسبت به تعیین عاصمه جهانگیر به‌عنوان گزارشگر ویژه حقوق‌بشر در امور ایران نشان داد.

این منبع با سوز و گداز از مأموریت احمد شهید نوشت: با پایان دوران مأموریت احمد شهید به‌عنوان گزارشگر ویژه حقوق‌بشر سازمان ملل‌متحد در امور ایران، عاصمه جهانگیر، فعال پاکستانی حقوق‌بشر به‌عنوان جایگزین وی معرفی می‌شود. هر چند ابتدا انتخاب یک مسلمان آسیایی به‌عنوان گزارشگر ویژه حقوق‌بشر در ایران باعث پدید آمدن امیدهایی برای همکاری میان دولت ایران و گزارشگر شده بود، اما با جهت‌گیریهای سیاسی احمد شهید، احتمال هر گونه همکاری میان دو طرف از میان رفت. احمد شهید طی پنج سال و نیم ماموریتش به‌عنوان گزارشگر ویژه حقوق‌بشر هیچگاه نتوانست به ایران بیاید و هر بار گزارش‌هایش به‌دلیل آن که به مواردی هم‌چون اغراض سیاسی متهم می‌شد مورد اعتراض و انتقاد شدید واقع شد» .

خبرگزاری اطلاعات آخوندی در ادامه سعی در تخریب چهره و سابقه گزارشگر جدید کرد و از جمله نوشت: «البته عاصمه جهانگیر با اتهاماتی در پاکستان مواجه است که از جمله آنها می‌توان به مواردی هم‌چون جاسوسی برای هند و یا ارتباط با فرقه «قادیانی» (فرقه‌ای که معتقد است رسالت با حضرت محمد پایان نیافته و پس از خاتم پیامبران، پیامبری به نام «میرزا غلام قادیانی» ظهور کرده است) اشاره کرد… عاصمه عضو هیأت امنای «گروه بین‌المللی بحران» است که خود را یک مؤسسه غیردولتی برای کاهش تنشهای بین‌المللی معرفی می‌کند. گروه بین‌المللی بحران در سال ۱۹۹۵ توسط سرمایه‌دار معروف ماسون و صهیونیست، «جرج سوروس» راه‌اندازی شد. که معروف است این مؤسسه نقش مهمی در راه‌اندازی انقلابهای رنگین دارد. ویژگی دیگر عاصمه وابستگی وی به فرقه قادیانی یا «احمدیه» است که در پاکستان با عنوان «میرزاییه» هم شناخته می‌شود. مؤسس این فرقه، «میرزا غلام احمد» (۱۹۰۸-۱۸۳۵) در سال ۱۸۸۹ این فرقه را در شهر «لدهیانه» ایالت پنجاب هند بنیان گذاشت. پیروان احمدیه این شهر را «دارالبیعه» می‌نامند.

بسیاری از پژوهشگران، شباهتهای بنیادینی میان پیدایش فرقه «احمدیه» در هند اواخر قرن ۱۹ و فرقه ضاله «بهاییت» در ایران عصر قاجار می‌بینند. درست شبیه «میرزا علی محمد باب» که فرقه بابیه (سرچشمه اصلی فرقه بهاییت) را با حمایت انگلستان ایجاد کرد تا در صفوف شیعیان تفرقه بیاندازد، میرزا غلام احمد هم در پاکستان، در پناه انگلستان فرقه‌ای را به وجود آورد تا بین مسلمانان هند انشقاق ایجاد کند. عقاید احمدیه مانند فرقه انگلیس-ساخته بهاییت، پر از تفکرات گمراه‌کننده و باطل است که هدفی جز نسخ شریعت الهی اسلام ندارد» .

خبرگزاری اطلاعات آخوندی همچنین نسبت به موضعگیری عاصمه جهانگیر علیه نقض حقوق‌بشر رژیم آخوندی سوز و گداز کرد و افزود: «عاصمه، زمانی که «گزارشگر ویژه سازمان ملل در آزادیهای مذهبی اقلیت ها» بود، … به کار گزارش سازی و سندپردازی علیه جمهوری اسلامی، به‌ویژه در موضوع بهاییان مشغول بود. برای نمونه، در ۲۳ اکتبر ۲۰۰۸، در مصاحبه با مرکز خبری سازمان ملل مدعی شد که بهاییان جزو گروه‌های اقلیت دینی! تحت ستم در ایران هستند. وی در سال ۲۰۰۶، طی گزارشی رسمی جمهوری اسلامی را به «آزار سیستماتیک و حکومتی» بهاییان در ایران متهم کرد» .
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a9f3bb96-48db-4863-81f9-1218b30c9bee"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات